Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hoppas att Ni fortsätter att ringa in och jag återkommer med svar så snart det erfordras.

I ett avseende är bilden kanske unik, den visar hur barn roade sig med enkla medel på den tiden och det stod inga föräldrar på stranden och tjatade om hur farlig barnens verksamhet var. Den s.k. badbåten byggde vi själva, den bestod av fyra plank och en masonitskiva. Flottarna byggdes av stockar som vi snodde från mosorna längre ut på bilden.

Och bilden är inte tagen i Kristinehamn.

per

Nu är Du inte långt ifrå.

Vattnet bilden visar var under många år en lagringsplats för stockar i avvaktan på vidare transport. Hele vika va full i timmer iblann.

Senast ändrad:
Nu gav Du Dig iväg uppströms. Hammarö var inte fel men ändå lite fel. Efter vad Du tidigare berättat har Du bra kartor. Dags att plocka fram dem och undersöka älvens delta.

per

En ny bild tagen flera år senare och INTE RENGJORD. Här har badbåtarna fått lämna vatten för båtar med segel, kanske OK-jollar.

per

Bilagor

• Bild 080.jpg
    Bild 080.jpg
    20.7 KB · Visningar: 86
Jag tänkte mig förut att det kanske var Skoghall man såg i bakgrunden...
Djupsundsviken hittar jag när jag tar fram kartan

Den pölen heter Lambergstjärnet och ligger i ett industriområde. Hammaröleden leder Dig sydvästvart och norr om leden visar en karta att det finns ett par vikar. I en av dem badade vi, och nu kommer säkert rätt svar.

per

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar