Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Rätt svar från Olsin och här är hela bilden.

Vill passa på att tillönska Er EN GOD JUL!

per

Bilagor

• fototeknik 030.jpg
    fototeknik 030.jpg
    20.5 KB · Visningar: 120
God fortsättning på julen Jan-Olof. I syfte att få igång tråden och Gunnar Spång lämnar jag ett förslag.

Det handlar om en å, jag ser en avrinningskanal till vänster. Och något måste jag föreslå - fyrisån norr om Uppsala.

per

God fortsättning på julen Jan-Olof. I syfte att få igång tråden och Gunnar Spång lämnar jag ett förslag.

Det handlar om en å, jag ser en avrinningskanal till vänster. Och något måste jag föreslå - fyrisån norr om Uppsala.

per
Funderade själv på om jag skulle behöva väcka ;)

Å är rätt. Landskapet är inte lika platt. Och bilden är konst-ig. Vänstra halvan är en spegel.

Funderade själv på om jag skulle behöva väcka ;)

Å är rätt. Landskapet är inte lika platt. Och bilden är konst-ig. Vänstra halvan är en spegel.

Beklagar Per att jag varit lite inaktiv men har varit en del annat att fundera över och syssla med.

Det är sagt att det är en å vilket utesluter större älvar. Bilden är konst-ig - hmmm - ska "betongkoinstruktionen" vara konst? Janolofs ledtrådar brukar vara kluriga så det med vä sida spegel måste nog ses lite som en omskrivning på något sätt. Landskap ej så platt.

Hälsingland?

Beklagar Per att jag varit lite inaktiv men har varit en del annat att fundera över och syssla med.

Det är sagt att det är en å vilket utesluter större älvar. Bilden är konst-ig - hmmm - ska "betongkoinstruktionen" vara konst? Janolofs ledtrådar brukar vara kluriga så det med vä sida spegel måste nog ses lite som en omskrivning på något sätt. Landskap ej så platt.

Hälsingland?

Hälsing- är fel.
Spegeln är en riktig spegel! En del av konsten på platsen!
Och följer jag vattnet nerströms en bit får vi en annan vy

Bilagor

• gissa2.jpg
    gissa2.jpg
    46.2 KB · Visningar: 128
Tänker så här... en å, förmodligen en å genom vilken båttransport en gång kan ha skett. Avrinningen med bräddavlopp gjorde att vattennivån hölls konstanz och medgav slussning. Och jag tror att vi befinner oss i Bergslagen.

per

ANNONS