Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm... kan ju vara vilken ruin som helst. Tänkte först på Colosseum i Rom men väggarna verkar lite för tunna för det...
 
Den växt som ses i förgrunden växer som ogräs här. Men i egentlig mening är denna plats en anlagd naturkatastrof mitt i den fantastiska växtligheten.
 
Den växt som ses i förgrunden växer som ogräs här. Men i egentlig mening är denna plats en anlagd naturkatastrof mitt i den fantastiska växtligheten.

Det ser ut att kunna var någon sorts majs i förgrunden, så därför går tankarna västerut, kanske till Mexico, men någon naturkatastrof associerar inte min trötta hjärna till just så jag drar till med en gissning på Yucatan
 
Växten är inte majs men väl gula blommor i samma formation.
Denna plats har hundratals slocknade vulkaner och flertalet kända vulkansjöar.

Det är inte Mexico, spanien är fortfarane närmast och dessutom en ganska bra gissning.

Men det är inte Spanien.
 
Anlagd naturkatastrof? Skulle kunna vara den stora branden på Gran Canaria för några år sedan som anlades av en uppsagd skogsvaktmästare.

Minns också att det växer någon sorts gula blommor överallt utmed vägarna uppe i bergen.

Gran Canaria tillhör ju Spanien och skulle då vara rätt "del av landet".

Det finns mycket annant som gör att det verkar fel, men jag drar ändå till med Gran Canaria.
 
Då drar jag till med Azorerna, Sao Miquel

per


RÄTT! (Fast du glömde Portugal) :O)

Ön (öarna) är en stor plantage för växter sominte härstammar från öarna! Detta beroende på Engelsmän bl a som tagit med sig växter från världens alla hörn för att bevara dem på Azorerna! Där av anlagd naturkatastrof. På huvudön Sao Miquel finns Terra Nostra, en gigantisk trädgård som är anlagd av en naturintresserad nörd! ;O)
Alla blommor på befolkade delar av huvudön är planterade! Det finns m a o inga vilda blommor kvar förutom vid kratrarna.

De enda växter som är genuint Azoriska finns uppe på kratrarna. Oftast inte mer än max 30 m höga växter.

Tack för alla gissningar!
 

Bilagor

  • växt.jpg
    växt.jpg
    29.6 KB · Visningar: 158
Litet hjälp.....

För sjuttio år sedan gällde det att ha koll på läget, uppe eller nere?

per
 

Bilagor

  • fototeknik 002.jpg
    fototeknik 002.jpg
    25.4 KB · Visningar: 132
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.