ANNONS
Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Pust - tänkte ett tag att efter allt jobb skulle någon annan komma före mig.

Lär inte bli någon ny bild förrän ikväll.
Ha en bra dag

Det första jag tänker på när jag ser bilden är kanalen genom Trollhättan söder om klaffbron.

per

Jag tänkte hela tiden på Dig Per och känner mig inte alls ledsen att Du tog det så snabbt. Tycker snarare att det var roligt även om det gick åt 30 min letande och skannerjobb.

Måste försöka hitta något krångligare nästa gång.

Grattis Per och gräv nu i Ditt arkiv. Du hade ju helt rätt om både kanal och plats.

Tack Gunnar, och inför inlägg 8901 blev jag konfunderad, skulle jag medge att Du befann Dig alldeles i närheten, eller skulle jag låtsas att det regnade. Du var bara några kilometer fråm rätt svar, men på andra sidan gränsen.

Trycker ner och svarar med en ny bild om en stund.

per

Tack Gunnar, och inför inlägg 8901 blev jag konfunderad, skulle jag medge att Du befann Dig alldeles i närheten, eller skulle jag låtsas att det regnade. Du var bara några kilometer fråm rätt svar, men på andra sidan gränsen.

Trycker ner och svarar med en ny bild om en stund.

per

Helt OK med Ditt svar den gången - Det var ju inte Polen :)

Vi provar med ytterligare en stålkonstruktion, var kan Du provskjuta med den här pipan?

per

Bilagor

• 8C68345C.jpg
    8C68345C.jpg
    19.5 KB · Visningar: 318
Hmmm - Tjocka Berta nej
Pariskanonen första världskriget skulle kunna stämma även om eldröret ser kort ut och det dessutom inte enligt wikipedia lär finnas någon kvar

Tror inte Sverige i alla fall
Ser ut att vara flyttbar på järnvägsspår kanske

Gunnar, helt rätt vad gäller tjocka Berta, den kanonen var en mörsare med kaliber !!!! 420 mm.

Den långa finns kvar, förmodligen i ett par exemplar. Jag fotograferade den för några år sedan. Den byggdes upp på en järnvägsvagn.

per

Finns bara 2 kvar i hela världen. Den som är i bäst skick finns i Maryland US. Den är ihopsatt av de två som beslagtogs i Italien vid landstigningen av Aino stranden.
Den andra är i Frankrike som Per har fotat.
K5 Lepold.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar