Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Han var i många städer
Simón José Antonio de la Santísima Trinidad Bolívar Palacios Ponte y Blanco, vanligtvis kallad Simón Bolívar , född 24 juli 1783 i Caracas i nuvarande Venezuela, död 17 december 1830 i Santa Marta i nuvarande Colombia, var en sydamerikansk general och nationalist. Simón Bolívar befriade Peru, Venezuela och Nya Granada (Colombia) från det spanska väldet, och tillsammans med sin general Antonio José de Sucre delar han äran av att ha befriat Ecuador.

Santa Marta Colombia?
 
Trevligt att någon sitter och lurar. Platsen har faktiskt varit med tidigare, och svaret handlar om några bäckar eller åar. (Nu blev det väl alltför lätt).

per
 
Rätt janolof, frågan var kanske inledningsvis alltför svår. Några ledtrådar gjorde det enklare.

Rios betyder floder i översättning, att jag använde ordet rännil beror på att den "flod" jag badade i inte var mycket annat än en bäck. Andra vattendrag må vara större, därom vet jag ej.

Din tur janolof!

per
 
Under tiden janolof letar efter en ny bild visar jag hur "följa john" försiktigt tar sig fram genom vattnet.

per
 

Bilagor

  • 543DDFD8.jpg
    543DDFD8.jpg
    23.5 KB · Visningar: 93
Då lämnar vi spansktalande territorium och Ocho rios för una iglesia någonstans i Sverige.

Men var?
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    40 KB · Visningar: 94
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.