Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
"Röda stugor tåga vi förbi..."
"Flickorna i småland..."

Det är stora skogar i Småland att leta rätt på rätt röd stuga --- och då är frågan, är det något speciellt med stugan, eller en stuga vilkan som helst som bara råkar befinna sig...

Ja håller med om att skogarna är stora och om det är något speciellt med det röda huset rakt fram så är det väl att ett par dagar i veckan har jag mitt kontor där och på våren är det häftigt när dom släpper ut fåren som man inte riktigt kanske förväntar sig att hitta där. Det är nog så att rätt plats är mera rätt svar än vad det är för speciellt med huset.
Så här kommer en bild till för att underlätta var.

Bilagor

• gissningsbild2.jpg
    gissningsbild2.jpg
    15.5 KB · Visningar: 87
Runnö ligger utanför den sista bilden till höger och Påskallavik ligger där nere också.

Figeholm - nu är vi nära - spännande

Conquistador, från spanska, "erövrare", kallades de spanska äventyrare, krigare och upptäckare som under 1400-1600-talen lade stora delar av Syd- och Mellanamerika under spanskt styre.

Syd-Amerika eller Mellan-Amerika - hmmm - Mexico?

Nej, inte Mexico. Resten kan jag inte motsäga...

Man skulle ju kunna säga Sy-Amerika och få ett ja eller nej och sedan skulle man ev kunna säga Mellan-Amerika om man nu först fick ett nej på syd och då skulle man kunna få ett nej på mellan-Amerika och evf få ett ja eller nej och får man då ett nej så finns det ju några ställen i Nord-Amerika som skulle kunna vara aktuella ex Florida men det känns inte bra att göra så men å andra sidan vet jag inte hur man ska göra annars om inte någon är väldigt haj på husbyggnation i olika delar av världen. Detta är inget svar mera en fundering hur gå tillväga. Dock tror jag inte att den byggnatiosteknik vi ser är specifik för land eller plats - hmmmmm

Just det ja - det finns tänkbara öar också

Suttit och kikat på bilden - känner inga direkta vibbar men OK något förslag - Bilden är tagen på den Syd-Amerikanska landkontinenten får bli min gissning - traktorn ser gammal ut

Då är det kanske fråga om Venezuela dit Columbus kom under sin tredje resa 1498, allt enligt Wikipedia. Plats - Cumana

per

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar