Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Skanör är så nära att jag ger dig rätt. Skall man vara riktigt kinkig så var det i Ljunghusen.
Om en sådan här lurvig kossa är en Highland Cattle så finns det sådanna i Ljunghusen.

/Karl

Ja det är den underbara korasen Highland Cattle (skotsk höglandsboskap). Jag hittade på nätet att det finns sådana på Skanörs Ljung och det ligger väl granne med Ljunghusen (?). Det torn i bakgrunden som mer ut som Turning Torso än några andra saker är väl just Turning Torso...

Utan Kijana hade jag aldrig själv kommit på detta med Turning Torso så egentligen är tråden hans...

Vill du Kijana eller skall jag???

9,58!!!! Måtte han inte vara dopad.
 
Ta du, Anders. Jag var ju i helt fel land och trampade.... Dessutom har det väl alltid varit så att man kommit närmare med hjälp av de andras gissningar.

Om inte annat så går det förmodligen snabbare om du lägger ut en ny bild.
 
Tornet är mycket riktigt Turning torso, och jag har än så länge aldrig hittat något annat torn som mer ut som Turning torso än just Turning torso.

/Karl
 
Då kör jag den här. Jag visste själv inte vilken stad det var förrän jag kollade på Google Maps. Där blir det ganska tydligt...

Staden jag frågar efter ligger en liten bit upp för floden till vänster.
 

Bilagor

  • IMG_5300.jpg
    IMG_5300.jpg
    16 KB · Visningar: 171
Det tycker jag var rackans bra löst. Riga är rätt. Det berömda TV-tornet syns som en liten vit pjäs i den övre vänstra delen av bilden.

Över till dig!

När jag körde från Zürich till Stockholm och tog vägen över Polen och Baltländerna så beundrade jag det tornet för första gången strax innan bilarna framför mig öppnade eld mot varandra. Jag bestämde mig då för att Riga var en skitstad och körde upp till Tallin istället.

Detta var ett mycket trevligare ställe som jag kom förbi på en annan bilresa.

/Karl
 

Bilagor

  • PICT1070.jpg
    PICT1070.jpg
    12.8 KB · Visningar: 156
Hmmm, jag antar nu säkert helt falskt att det är dags för en ledtråd. Här kommer dock en.

I bakgrunden skymtar man en annan ö, när jag kom lite närmare den tog jag detta kortet.

/Karl
 

Bilagor

  • PICT1092.jpg
    PICT1092.jpg
    15 KB · Visningar: 145
Santa Teresa de Galura kan jag inte säga annat än att det var spot on. Ante, din tur.

/Karl

Tackar, men jag måste nog få be om lite hjälp. Min dotter skall opereras (igen) på måndag så jag kommer att vara på sjukhuset från Söndag och någon vecka framåt. Därför vore det väl lämpligare om någon annan kunde hjälpa mig med att ta över denna gång.

Anders
 
Tackar, men jag måste nog få be om lite hjälp. Min dotter skall opereras (igen) på måndag så jag kommer att vara på sjukhuset från Söndag och någon vecka framåt. Därför vore det väl lämpligare om någon annan kunde hjälpa mig med att ta över denna gång.

Anders

Då håller jag tummarna för er att allt går väl och slänger upp en bild imorgon om ingen annan gör det idag.

/Karl
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.