Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
...har nästan varit där. :)
Eller var det så att man inte fick besöka platsen, när vi var i hong Kong.
Här kommer nästa...
 

Bilagor

  • Vilken_är_platsen.jpg
    Vilken_är_platsen.jpg
    20.9 KB · Visningar: 169
Nej, Google visste inte det. :(

Gissar på El Haouria.

/Karl

Enklare än så, faktiskt. Jag blir nyfiken på vad du frågade Google första gången - när du hittade själva landet.
Jag antar att hotellets namn kan översättas "hotellet vid sjön", och du behöver inte kunna arabiska eftersom Tunisien också har varit en europeisk koloni.
 
Enklare än så, faktiskt. Jag blir nyfiken på vad du frågade Google första gången - när du hittade själva landet.
Jag antar att hotellets namn kan översättas "hotellet vid sjön", och du behöver inte kunna arabiska eftersom Tunisien också har varit en europeisk koloni.

Typ "du lac" skulle jag ha gissat på.
 
Men staden är väl Tunis?

Rätt!
Hotel Du Lac, Tunis.
Den här var svårare än jag trodde. Det brukar ju bara dröja högst några timmar innan någon här på fotosidan löser även de svåraste bildgåtor. Karl var nära, men vi har väl i detta forum som tradition att man ska gissa mer precist än bara på själva landet?
Stafettpinnen är din, Ante!
 
Enklare än så, faktiskt. Jag blir nyfiken på vad du frågade Google första gången - när du hittade själva landet.
Jag antar att hotellets namn kan översättas "hotellet vid sjön", och du behöver inte kunna arabiska eftersom Tunisien också har varit en europeisk koloni.

Jag frågade google. "Upside down triangle hotel" och hittade då en bild som såg väldigt lik ut. Tyvärr var det från en snubbe som reste mycket och bara klumpade ihop bilder från vart land han varit i.

/Karl
 
Rätt!
Hotel Du Lac, Tunis.
Den här var svårare än jag trodde. Det brukar ju bara dröja högst några timmar innan någon här på fotosidan löser även de svåraste bildgåtor. Karl var nära, men vi har väl i detta forum som tradition att man ska gissa mer precist än bara på själva landet?
Stafettpinnen är din, Ante!

Ja den var svår. När vi väl fick spår på landet så gick det ju lättare. Ber om ursäkt för mitt dröjsmål med ny bild. Jag är lite disträ tror jag. Hur som helst så kommer här en bild. Om jag inte hade vetat var jag var när jag tog denna bild så hade jag trott att jag var någon annanstans. Jag tror att den som gissar också kommer att tro att jag var någon annanstans men inte där jag trodde att jag skulle ha varit om jag inte hade vetat...(detta kan vara en ledtråd)

I vilken stad befinner jag mig när jag tar denna bild?
 

Bilagor

  • gg.jpg
    gg.jpg
    26.5 KB · Visningar: 125
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.