Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, då är vi på spåret igen. Den här bilden är inte alls samma kompostionsmässiga fullträff som Jannes bild. Faktiskt mest tagen för att testa diafilmen jag hade i kameran. I vilken odling hittar man nedanstående fontän?
 

Bilagor

  • gissebild3.jpg
    gissebild3.jpg
    47.8 KB · Visningar: 238
Nej, varken Parken Zoo eller Botaniska är rätt. Får väl försöka ge en och annan ledtråd, även om jag inte kan så mycket om stället. Till att börja med är det en mer "folklig" park än slottsparker och dylikt.

En supporter till ett särskilt engelskt fotbollslag skulle nog känna sig som hemma på ett ställe i parken.
 
Nej, inte det heller. Har knappt hört talas om den. Och även om svaret finns i Göteborg så är det inte en så vitsig grej trots att det handlar om en historia...
 
Nej, och den gissningen faller närmast på att det inte handlar om kungligt eller annat högvördigt. Snarare mer vanligt allmänt.


Jo, byggnaden som skulle få fotbollssupportern i detta grönområde att känna sig som hemma lär vara Nordens största i sitt slag. (Källan är en uppslagsbok från 1974...)
 
Inte för att fontänen är särskilt minnesvärd eller speciell ur ett konstnärligt perspektiv, men jag trodde nog att någon skulle klippa bildfrågan ganska omedelbart.

Ett roseum finns också på området, i vattendraget intill är en mycket stor variant av padda synlig då och då.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.