Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan det vara så att du sitter vid köksbordet och producerar gåtfulla bilder? Järfälla blir min gissning då, även om jag inte känner igen mig (har bott i Jakobsberg)...

...då måste Bert ha hett väldigt kraftfullt objektiv med oanade egenskaper. Det måste klara av att böja ljuset från Söderköping över Kolmårdens höjder och sedan till Järfälla ;D

Det var den intressanta arkitekturen på huset i mitten som fångade mitt intresse - en ombyggd silo. Och en sådan byggnad finns vid nere vid slussen i Söderköping.
 
Har inte ni ett sådant objektiv, brukar stå här i Viksjö och fotografera andras verandor i Söderköping. Ja det är så att det är Söderköping, en liten fin småstad. Nog skulle jag kunna tänka mig bo i en silos.
 

Bilagor

  • Gissa.jpg
    Gissa.jpg
    71.1 KB · Visningar: 313
Kan förklara varför jag inte kände igen mig, eller inte, för jag har bott i Söderköping med ett par gånger... på hotell *s*
 
Då kör vi igen. Denna gång bifogas en bild på en stor byggnad - ett slott. Vad heter slottet, och var ligger det?
 

Bilagor

  • IMG_3933.jpg
    IMG_3933.jpg
    95.3 KB · Visningar: 160
"Fick Michael Jckson" du måste utvandrat från G-borgstrakten.
Här kommer en bild från ett toppenställe.
 

Bilagor

  • IMG_8022_gissa.jpg
    IMG_8022_gissa.jpg
    52.7 KB · Visningar: 128
en ledtråd ser ut att behövas,
Som sagt, ett toppenställe där du kan ta en öl och äta gott, kanske sova över, ta med en pall pellets på släpen när du åker hem.
 
Ah, tack...men...
har tyvärr precis fått datorproblem och kommer inte åt mina bilder.
Vill någon annan lägga in en bild så länge är det fritt fram.
 
En liten ledtråd:

Mannen som grundade familjeimperiumet och som lät bygga palatset har ett barnbarn som blev vida känt på sjuttiotalet. Mellan -74 och -76 lär hon ha varit sju gånger på Newsweeks förstasida. Hennes massmediala bild förändrades också under samma period med 180 grader, från offer till förövare.
 
Hearst Castle utanför San Simeon i Kalifornien - byggt av William Randolph Hearst, farfar till Patricia Hearst som kidnappades 1974 av SLA.

Hearst Castle ägs idag av delstaten Kalifornien, är öppet för allmänheten och klassat som nationellt minnesmärke.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.