Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Med flit ett ganska ruttet kort - från "fel håll" och i sent ljus - annars blir det för lätt.
 

Bilagor

  • 100123456.jpg
    100123456.jpg
    40.4 KB · Visningar: 122
Hallgrímskirkja, Skólavörðuholti, 101 Reykjavík

Kan inte bli mer precist än så... :)

Men Gunnar hade väl rätt tidigare?

Jag var för trött för o skriva kyrkans namn, men jag har varit inne i den :)

Lägger in en lätt bild.Calle Bildt passerade några minuter efter att bilden togs.
 

Bilagor

  • sized__ICT7860.JPG
    sized__ICT7860.JPG
    86.3 KB · Visningar: 118
En hansastad. Jag känner inte igen mig. Men den rasande Roland återfinns väl lite här och var i Tyskland. I Lübeck kan jag tänka mig att det finns ett världsarv. Så jag gissar Lübeck.
 
Nu kom jag på det !
Musik var det ju också. Och om det är en hansastad som jag tror, så måste det vara Bremer Stadtmusikanten. Alltså är det Bremen
 
Nu kom jag på det !
Musik var det ju också. Och om det är en hansastad som jag tror, så måste det vara Bremer Stadtmusikanten. Alltså är det Bremen

Rätt.
Râdhusplatsen i Bremen, Med Rathaus till vänster utanför bild.
Bommullsbörsen snett över torget till höger och en kaffeimportörs kontor bakom.
Trodde nâgon av er som kollat min profil skulle knäcka det tidigare. :)
 
Ursäkta alla otåligas väntan på en ny bild, jag har inte varit hemma under dagen.

Föregående bild tog jag mer på att jag kände igen Kulturhuset än att jag skymtade underlaget. Men vi fortsätter på samma tema, tycker jag. Var stod jag och fotade denna vy?
 

Bilagor

  • gissebild41.jpg
    gissebild41.jpg
    69.3 KB · Visningar: 109
Svårknäckt bildgåta tydligen, med tanke på tystnaden. I och för sig är jag inte förvånad, särskilt många googlingsbara ledtrådar finns det ju inte i bilden. Tror ändå att den så att säga kan passa som hand i handske för en krets av människor.
 
Bara för att få en start på gissandet: Bjursås.

Och jag tycker det är skoj med en gammal hederlig ogooglingsbar bild där hjärnan och fantasin får arbeta lite, i kombination med (kluriga) ledtrådar. Tycker det varit för lite så'nt i den här tråden på sistone...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.