ANNONS
Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om jag lägger till den här bilden från samma ställe blir det kanske lite lättare
 

Bilagor

  • imgp0265.jpg
    imgp0265.jpg
    15.7 KB · Visningar: 129
Tur att jag var över till Fotö en sväng med bussen först då, annars hade jag varit tvungen att underkänna svaret. Men det är rätt, Fotö är till höger bild. Bilden är alltså tagen vid Fiskemuseet på Hönö.
 
Beröringspunkterna med kijanas bild är;

Museum
Fiske

Bilden är tagen med ett T/S-objektiv och perspektivet är nästan rätt, närmre än så här kom jag inte, eftersom jag inte har mattskiva med rutnät i den kameran.
 

Bilagor

  • 100100100a.jpg
    100100100a.jpg
    97.1 KB · Visningar: 69
Rätt ort - ta över

I Alexander Nevskij-katedralen bedrivs det "själafiske", Byggnaden var under Sovjettiden museum ett tag.
 
Aha, så djup orkar jag inte vara i värmen, själafiske, he he, den var fin

Jag bjussar på en aktuell bild:
 
Ah, mitt inlägg igår misslyckades, min browser hängde sig o sen glömde jag... fy mig.

Mer västerut skulle jag vilja påstå, och närmare Stockholm än Oslo...
 
Hallstahammar måntro, det var visst någon desperado där i förra månaden vill jag minnas. Inget "lätt" ställe att bo på...
 
Right on spot! Ibland är det lättare än man kan tro när det ser svårt ut... Å andra sidan for jag genom Bromma häromdagen och det ser ut som en krigszon det också på sina håll. Här rivs för att bygga nytt!

Tråden är din Max!
 
Tack Kgs!
Nu drar jag österut och har landat i en industristad. Vilket land och vilken stad?
 

Bilagor

  • gissabild40.jpg
    gissabild40.jpg
    65.9 KB · Visningar: 161
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.