Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Ante J
Aktiv medlem
chry skrev:
Singapore
Rätt!
Det är ju böter på både nedskräpning och tuggumituggande (och att pussas!)i Singapore så det är ju minst sagt rent där.
Jag vet inte varför min ledtråd lades in en gång till 04.12 i morse (?). Det blev ju rätt svar första gången. Singapore Sling skapades på Hotell Raffles av Mr. Ngiam Tong Boons på 1910-talet (som du ju också fick med).
Din tur!
chry
Aktiv medlem
Ante J skrev:
Hotell Storforsen?
Jepp, du får tillbaka tråden.
Ante J
Aktiv medlem
chry skrev:
Jepp, du får tillbaka tråden.
Tackar!
En bild från "Ebba Gröns" ursprugnliga källa...
Bilagor
Ante J
Aktiv medlem
Ja, och det blev klassisk och historisk TV av detta. "Ebba Grön" var ju polisens kod för att Norbert Kröscher var tillgänglig för gripande vid efterspelet till gisslandramat. Bandet Ebba Grön hette The Haters från början men bytte till Ebba Grön efter detta. Undrar varför(?).Kijana skrev:
Västtyska ambassaden i Stockholm, och gisslandramat. ("Lägg ut, lägg ut, lägg ut..")
På skylten ovanför entren står det faktiskt att det är Tysklands Ambassad men det syns nog dåligt i denna upplösning.
Trea från vänster i övre raden med grå slips är min son Patrik för övrigt.
Din tur Kenneth!
Kijana
Aktiv medlem
Ante J skrev:
"Alltid lär man sig någonting nytt" Om detta är Carl Eldhs "Löpare" eller "Löparna" från 1937 så står orginalet vid Stockholms Stadion och en replika vid Gränna (har kollat upp det). Denna bild ser, om så är fallet, då som sagt ut att vara tagen i Gränna.
Det är alldeles riktigt, att bilden är tagen vid Gränna (söder om Gränna, intill Statoilmacken för att vara exakt). Så det är bara att gratulera till "vinsten".
Tog bilden för något år sedan, och har inget skarpt minne av vad skulpturen heter eller vem som gjort den även om det står angivet.
Men nu sitter det som berg.