Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jamen jag menar att den här bron är så karakteristisk så den är lätt att känna igen, och dessutom är den uppkallad efter en drottning som var kejsarinna, så några ledtrådar tänker jag inte ge, men Irland var fel.
 
Piet skrev:
Den enda jag kommer på är Maria-Theresia av Österrike-Ungern.
Mmen det fanns en Elisbeth, på ungerska Erzebet, och bron heter följdaktligen Erzebet-hid och går mellan Buda och Pest, precis som frihetsbron. Fast nu är den visst riven och ersatt med en modern motorvägsbro.

Budapest var alltså rätt!
Varsågod.
 
Frihetsbron är hysteriskt lik.. :)

Jag lägger upp en bild imorrn kväll. Inatt skall jag - för omväxlings skull - sova.. ;)
 
Maxieboy skrev:
Du har helt rätt. Vassegoa tråden är din!
Nästa gång lägger jag upp något svårt =)

Ja har man varit där är det inte så svårt; även om det var läng sedan - hette Tjeckoslovakien då.

Detta kanske är svårt?
 

Bilagor

  • gi.jpg
    gi.jpg
    79.5 KB · Visningar: 143
Jag har varit en hel del i Asien och det påminner om Java och Jakarta men platsen eller närmsta stad vill jag inte ge mig på att gissa.
 
Får väl kasta in en kvalificerad gissning, om inte annat för att få fart på tråden igen.

Bali ligger ju i grannskapet också, och är ju ett inte direkt okänt resmål.
 
Tack för ledtråden den var värdefull. Här kommer en bild från en annan del av världen. Var är jag nu då?
 

Bilagor

  • dscn9335.jpg
    dscn9335.jpg
    80.7 KB · Visningar: 172
Inte en susning egentligen. Men något säger mig att det skulle kunna handla om Kina. Fast jag gissar på Ulan Bator i Mongoliet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.