Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj.. Det var en del på en gång. Och inhet är rätt. Men Holland är närmast, även om det inte är rätt land.

Det är ju det där med statyn också. Den går liksom inte ihop med huset i bakgrunden. Av det lilla jag sett är huset troligen från 1600-talet, men torson är ett nyare plagiat, säg från 1920/30-tal, av antik romersk skulptur.
(Ja, förlåt, men har man suttit och studerat just detta ämne, konsthistoria, sedan början av september börjar man få en känsla för saker och ting. Jag kan förstås ha fel.)

Så fortfarande vet jag inte vem hon är, men jag skulle väl kunna gissa på att hon ska föreställa Marianne, och står på typ Place de la Concorde i Paris.

Om jag lovar att inte skvallra för din lektor/professor, vad får jag då..? ;)

Skulpturen är faktiskt inte ens tio år gammal och ett originalverk. Huset, däremot, är nog ungefär i de ålder du gissat. Och Paris är egentligen sämre än Holland.

Nope.

Alltså: Västeuropa, men inte Sverige, Norge, Tyskland, Belgien, Frankrike eller Holland. Inte heller Ungern eller Spanien.

Nu är det fan inte många länder kvar..

Det var ytterligare ett land som var kvar och inte var rätt.

Det här är nog faktiskt lättare/mer känt än ni tror. Jag skulle kunna tänka mig att de flesta av er varit i staden, och t.o.m. på den här platsen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar