Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, nej.
Från Vålådalen gick du till Storulvån, sen skulle du fortsätta 4 km till ...., men du backade till Tjallingen.

Nu har du hamnat vid Sylarna och kan blicka norrut, men du är så liten att jag inte ser dig på bilden.

janolof skrev:
Bilden är bara 20 år, så jag kommer inte ihåg vad klockan var

Min logiska slutledningsförmåga säger mig att eftersom tältet är uppsatt och en person står utanför, så är klockan antingen morgon/förmiddag eller eftermiddag/kväll (vid Ulvåtjärn är det nog inte många som ligger kvar över dagen).

De senare tidpunkterna kan nog uteslutas då de skuggor man nu med lite vilja kan ana ser ut att sträcka sig åt nordväst, dvs solen står i sydöst, eller syd.

Så jag gissar att klockan var strax innan 10:00 :)

millimeter skrev:
Min logiska slutledningsförmåga säger mig att eftersom tältet är uppsatt och en person står utanför, så är klockan antingen morgon/förmiddag eller eftermiddag/kväll (vid Ulvåtjärn är det nog inte många som ligger kvar över dagen).

De senare tidpunkterna kan nog uteslutas då de skuggor man nu med lite vilja kan ana ser ut att sträcka sig åt nordväst, dvs solen står i sydöst, eller syd.

Så jag gissar att klockan var strax innan 10:00 :)

När jag tänker efter så stämmer det. Dagen innan var det ruskväder och snöslask (inte bara på topparna i bakgrunden) och när vi vaknade var det förändrad bild, med denna härliga blå himmel.

Snöslask... Jag ger mig attan på att det dessutom var i juli månad, era masochister.

Nej, tillbaka till civilisationen. Det här kan vara hemskt enkelt. Vad heter platsen?

Bilagor

• 0059cut.jpg
    0059cut.jpg
    64.4 KB · Visningar: 93
Rätt världsdel. Men inte mer.

Och nu när jag redan lämnat en ledtråd kanske jag skulle spetsa till det hela med att även fråga efter namnet på statyn (eller personen som är avbildad)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar