Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Skönt att jag inte behövt köra så många ledtrådar, känns nämligen som att det svårt att ge några klara och kluriga formuleringar. Och inte behöver jag bry mig över det problemet heller i fortsättningen eftersom svaret är helt rätt.

Gothia towers är alltså hotellen vid Svenska Mässan, tvärs över gatan från Lisebergs huvudentré, för dem som inte visste det.
 
Angående Gothia towers så läste jag att man planerar ett tredje torn, samt en tillbyggnad på ett av de existerande (antagligen det lägre).

Ok, här kommer en ny bild. Hoppas den är lagom svår. Svårt att vara objektiv med egna bilder känns det som.
 

Bilagor

  • 20maj.jpg
    20maj.jpg
    98.9 KB · Visningar: 238
Jan-Olof gissning är närmast men inte korrekt!

Ledtråd: man skulle kunna tro att Delta Airlines flyger i området men det gör de inte.
 
Senast ändrad:
Så tyst det var här. Är det här till någon hjälp?
 

Bilagor

  • 050522_2.jpg
    050522_2.jpg
    96.7 KB · Visningar: 244
Jag ger mitt svar nu, och ska försöka leta fram en bild att posta. Men om någon känner sig manad, så är det fritt fram att posta. Jag tror nämligen att jag använt de flesta platser jag har bilder ifrån :)

Bilderna visar Lidens gamla och nya kyrka, antagligen sedda från Vättaberget. Därifrån har man den klassiska utsikten över Indalsälven, som ju pryder Norrlands Gulds ölburkar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.