Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej!

Vet inte om detta är en ledtråd, men även om området självklart ses som en del av den stora stad det ligger i så ser sig dom som bor i området som mer äkta och den stora stadens kärna.

Så rätt gissning får gärna innehålla både stad och var i staden så att säga : )

Mvh.
 
En till ledtråd är att om man trollar lite med orden "mamma" och "kärlek" så kan man få fram namnet på staden : )


Mvh.
 
Ascona75 skrev:
En till ledtråd är att om man trollar lite med orden "mamma" och "kärlek" så kan man få fram namnet på staden : )


Mvh.

När jag tittade på bilden i går var min instinktiva känsla att jag kände igen platsen eftersom jag varit där. Men jag var inte säker. Med dessa ledtrådar känns det som att jag måste gissa. Mamma och kärlek kan ju bli.. nä, fan, de har inte någon sådan fontän i Mora, så jag gissar på Roma, Fontana di Trevi, istället.
 
Rom är rätt, men fontana di trevi är fel.
Vi är vid en mindre fontän och framför en känd kyrka för detta området.

Mvh.
 
Jaha, då var det min tur. Från Trastevere i Rom, tillbaka till någon plats i Sverige, men var?
 

Bilagor

  • forum.jpg
    forum.jpg
    42.5 KB · Visningar: 205
Hej igen

Här kommer en bild som ni får gissa vart det är. Vi är i sverige någonstans.

Stefan
 

Bilagor

  • fotosidan.jpg
    fotosidan.jpg
    45.6 KB · Visningar: 183
Min tur igen! Nu blir det ngt. att bita i. Vilket slott är detta?
 

Bilagor

  • forum.jpg
    forum.jpg
    39.3 KB · Visningar: 158
En ledtråd kanske behövs. En ny bild på slottet, lite närmare och från en annan vinkel. Samt slottet finns inte i norra Sverige.
 

Bilagor

  • forum a.jpg
    forum a.jpg
    44.3 KB · Visningar: 131
Att det är ett skånskt slott var ganska uppenbart redan från början. En gissning är att bilden föreställer Wanås slott.
 
Ja då, slänger vi in en ny bild i leken. En närbild från platsen för att göra det svårare, men kanske är det enkelt ändå.
 

Bilagor

  • gissebild23.jpg
    gissebild23.jpg
    33.1 KB · Visningar: 94
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.