Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
epep
Aktiv medlem
Re: Re: Vilken är platsen?
Det är jag som ska vara ledsen! Jag var sur och irriterad på något helt annat när jag skrev kommentaren.
Det viktigaste är att de som är med i tråden tycker det är kul!
/ep
BAn skrev:
Erik!
Ledsen om jag brutit mot någon regel när jag svarade på en ledtråd - som ingen annan svarat på på under ett drygt dygn - och inte omedelbart kunnat lägga ut en ortsbild när sedan svaret visat sig vara rätt.
Mitt syfte med svaret var att föra tråden vidare. Mitt syfte med erbjudandet till envar att ta över den, var att inte låta er vänta på att jag skannar in en svensk ortsbild. Dessutom kände jag en oberättigad, egoistisk lust att svara när jag trodde jag var på rätt spår.
Regler är jag bra på att läsa - i den mån jag hittar dom. Dessutom brukar jag följa dem - eller argumentera mot dem, men följa dem. Folkvett kan måmända däremot brista. Det är en subjektiv upplevelse hos läsaren.
Ber att få önska en God Jul och ett Gott Nytt År 2007.
Bengt
Det är jag som ska vara ledsen! Jag var sur och irriterad på något helt annat när jag skrev kommentaren.
Det viktigaste är att de som är med i tråden tycker det är kul!
/ep
Andyreas
Aktiv medlem
Oj, ber om ursäkt, blir lite hemmablind. Hbg stod givetvis för Helsingborg, fotot är taget i Norra hamnen kan kanske tilläggas, strax väster om tivoli (känt uteställe, tidigare terminal). Nåja, jag har ju syndat innan så jag gör det igen (vad nu den sista meningen innebär). Men här kommer iaf min bild. Var är jag?
Bilagor
Arne S
Aktiv medlem
Andyreas skrev:
Oj, ber om ursäkt, blir lite hemmablind. Hbg stod givetvis för Helsingborg, fotot är taget i Norra hamnen kan kanske tilläggas, strax väster om tivoli (känt uteställe, tidigare terminal). Nåja, jag har ju syndat innan så jag gör det igen (vad nu den sista meningen innebär). Men här kommer iaf min bild. Var är jag?
Jodå, jag hängde med. Jag syftade på korvetten "Helsingborg" som ligger förtöjd där.
Din bild är inte helt enkel, kräver nog lite kunskap om utlandet ser det ut som...
Alex Tegner
Aktiv medlem
New York
Brooklyn Bridge
fasen försent svarat såg jag nu
Brooklyn Bridge
fasen försent svarat såg jag nu
Punkk
Avslutat medlemskap
Andyreas skrev:
Jo men e du go eller ;-) Alla ser väl att de där är från Vietnam, närmare bestämt..hmm...Ho Chi Minh?....hoppas hoppas
Inte rätt än så länge. Typ 95% av alla taxibilar i denna stad ser ut så här inuti och är av detta märke.
Andyreas
Aktiv medlem
Ska ta till en beprövad metod, gissningen. Ok killen liknar en indier. Det ser ut att vara något gult utanför bilen. Indien verkar ju rätt sannolikt om de inte vore för att texten är på typ 5 chipchop språk och sen engelska... Ologiskt. Men min gissning faller på...Calcutta.