Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Vilken är platsen?

BAn skrev:
Erik!

Ledsen om jag brutit mot någon regel när jag svarade på en ledtråd - som ingen annan svarat på på under ett drygt dygn - och inte omedelbart kunnat lägga ut en ortsbild när sedan svaret visat sig vara rätt.

Mitt syfte med svaret var att föra tråden vidare. Mitt syfte med erbjudandet till envar att ta över den, var att inte låta er vänta på att jag skannar in en svensk ortsbild. Dessutom kände jag en oberättigad, egoistisk lust att svara när jag trodde jag var på rätt spår.

Regler är jag bra på att läsa - i den mån jag hittar dom. Dessutom brukar jag följa dem - eller argumentera mot dem, men följa dem. Folkvett kan måmända däremot brista. Det är en subjektiv upplevelse hos läsaren.

Ber att få önska en God Jul och ett Gott Nytt År 2007.

Bengt

Det är jag som ska vara ledsen! Jag var sur och irriterad på något helt annat när jag skrev kommentaren.
Det viktigaste är att de som är med i tråden tycker det är kul!

/ep
 
Ber om ursäkt, hade helt glömt detta. För mycket glögg?? Tack Erik för ditt inlägg som blev en bra påminnelse.
Nåväl, här är en bild. Kanske är den given, men ibland är det inte som man tror...

/Arne
 

Bilagor

  • dpp_0005_r.jpg
    dpp_0005_r.jpg
    84.6 KB · Visningar: 122
Två minuter...bra jobbat Andreas. Rekord?

Som kuriosa är det "Helsingborg" som ligger vid kajen.

Varsågod, scenen är din!!
 
Oj, ber om ursäkt, blir lite hemmablind. Hbg stod givetvis för Helsingborg, fotot är taget i Norra hamnen kan kanske tilläggas, strax väster om tivoli (känt uteställe, tidigare terminal). Nåja, jag har ju syndat innan så jag gör det igen (vad nu den sista meningen innebär). Men här kommer iaf min bild. Var är jag?
 

Bilagor

  • img_4798.jpg
    img_4798.jpg
    61.7 KB · Visningar: 116
Andyreas skrev:
Oj, ber om ursäkt, blir lite hemmablind. Hbg stod givetvis för Helsingborg, fotot är taget i Norra hamnen kan kanske tilläggas, strax väster om tivoli (känt uteställe, tidigare terminal). Nåja, jag har ju syndat innan så jag gör det igen (vad nu den sista meningen innebär). Men här kommer iaf min bild. Var är jag?

Jodå, jag hängde med. Jag syftade på korvetten "Helsingborg" som ligger förtöjd där.

Din bild är inte helt enkel, kräver nog lite kunskap om utlandet ser det ut som...
 
Oj, inte nog med att jag förkortar, jag lyckas inte läsa ditt inlägg rätt heller. Skyller på en lång arbetsdag.

Den verkar nog svårare än vad den är kan jag väl säga. Bron är inte från förra seklet...
 
Andyreas skrev:
Jo men e du go eller ;-) Alla ser väl att de där är från Vietnam, närmare bestämt..hmm...Ho Chi Minh?....hoppas hoppas

:)

Inte rätt än så länge. Typ 95% av alla taxibilar i denna stad ser ut så här inuti och är av detta märke.
 
Det finns ju två städer att välja mellan, och det är bara färgen som avgör min gissning. Men eftersom jag inte ser någon färg är det enligt min mening mest sannolikt att bilden är tagen i Barcelona.
 
Ska ta till en beprövad metod, gissningen. Ok killen liknar en indier. Det ser ut att vara något gult utanför bilen. Indien verkar ju rätt sannolikt om de inte vore för att texten är på typ 5 chipchop språk och sen engelska... Ologiskt. Men min gissning faller på...Calcutta.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.