Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kijana skrev:
Gissar att det är en fläckig stenskvätta, senast synlig i Kiruna, eller om det var Ärla.

Ja, det stämmer nog säkert att det är en fläckig stenskvätta (har dessvärre inte full koll på alla fågelarter som finnes men det verkar ju rimligt).

Dock är det nog inte samma som skådats i Kiruna. Den här individen lyckades jag fånga på bild vid Medborgarplatsen i Stockholm, där den antagligen livnär sig på matrester ifrån Burger kings uteservering. Det rör sig knappast om en flyttande fågel då den gav intryck av att vara extremt lokalbunden och troligtvis helt saknar flygförmåga.
 
Motala och Söderköping är inte ens i närheten!

Dags för ledtråd:
Dammen ligger i en 45 ha stor park och anlades på 1600-talet
 
Senast ändrad:
Någon annan som vill lägga ut en bild?

Jag har helt slut på digitala ortsbilder. Diabilderna kommer jag inte åt på ett tag, så finns det någon som vill lägga ut en bild är hon/han mycket välkommen!
 
När du vet att du inte har några bilder att fortsätta med, förslår jag att du inte heller svarar på vad bilderna som är utlagda föreställer.
 
Kan inte Bengt Andreason lägga ut en bild ,så kommer här en bild från mig, kanske för lätt.
 

Bilagor

  • 1996-07-300dpi.jpg
    1996-07-300dpi.jpg
    27.9 KB · Visningar: 157
Ja, Roland, det var ju lätt. Rosornas och ruinernas stad (Visby). Någon gång kan det ju vara roligt när det är lite enklare.
Nu är det din tur.
 
epep skrev:
Jag tänkte mig att man skulle kunna skapa ett nytt långforum av typen "Gissa motivet"! (Ja, jag vet att jag inte är nydanande och att det finns liknande trådar för tex olika orter)

Här ska man visa en bild från någon del av sverige och sedan kan gissningarna starta. Den som först kommer på vad det är för plats får ta övet stafettpinnen!

Svårighetsgraden får ge sig av sig själv framöver (om nu tråden sätter fart).

-------------------------

Fösta bilden

Erik!

Ledsen om jag brutit mot någon regel när jag svarade på en ledtråd - som ingen annan svarat på på under ett drygt dygn - och inte omedelbart kunnat lägga ut en ortsbild när sedan svaret visat sig vara rätt.

Mitt syfte med svaret var att föra tråden vidare. Mitt syfte med erbjudandet till envar att ta över den, var att inte låta er vänta på att jag skannar in en svensk ortsbild. Dessutom kände jag en oberättigad, egoistisk lust att svara när jag trodde jag var på rätt spår.

Regler är jag bra på att läsa - i den mån jag hittar dom. Dessutom brukar jag följa dem - eller argumentera mot dem, men följa dem. Folkvett kan måmända däremot brista. Det är en subjektiv upplevelse hos läsaren.

Ber att få önska en God Jul och ett Gott Nytt År 2007.

Bengt
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.