Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vi som har beställt 5D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Frågan är ju om det beror på att det är färre som beställer kitet och därför är det enklare
eller om det är så att canon skickar ut dom med kit objektivet bara för att tömma sina egna lager på det objektivet...
24-105:an ska ju tydligen vara ett "så där bra" objektiv...
Många har upplevt det som mjukt och därför inte vill ha det...
Framför allt vinjetterar det kraftigt på FF-kameror.
 
Nu börjar dom komma!

Nyss ringde en kompis som förbokat, hade fått samtal att han kan hämta sin i morgon hos SP.
 
Jag fick besked om att dom messar torsdag eller fredag och att jag får min denna vecka, frågade när jag var i butiken i annat ärende idag.
 
Behärska er! Ingen ska få nåt innan jag får min D800 och en kall pilsner att smutta på. Nej men allvarligt, jag förstår inte. Ska inte 5d3 släppas på fredag? Är det inte stenhårt att dom inte får börja säljas innan releasedatum?
 
Behärska er! Ingen ska få nåt innan jag får min D800 och en kall pilsner att smutta på. Nej men allvarligt, jag förstår inte. Ska inte 5d3 släppas på fredag? Är det inte stenhårt att dom inte får börja säljas innan releasedatum?

Behärska mig?? *går upp i falset*
Eh du gaaalen människa?

Har faktiskt inte sett något datum nånstans mer än att butikerna säger den 23:e..
Och det kan dom ju ha satt för att vara säkra på att inte lova för mycket...
Canon har väl inte gått ut med nåt datum alls vad jag vet och i Asien är dom faktiskt släppta och i Usa ser det ut som om dom kommer nästa vecka...
 
Behärska mig?? *går upp i falset*
Eh du gaaalen människa?

Har faktiskt inte sett något datum nånstans mer än att butikerna säger den 23:e..
Och det kan dom ju ha satt för att vara säkra på att inte lova för mycket...
Canon har väl inte gått ut med nåt datum alls vad jag vet och i Asien är dom faktiskt släppta och i Usa ser det ut som om dom kommer nästa vecka...
Det är därför jag är lite förvånad, releasefest brukar ju vara samtidigt överallt i världen nuförtiden. Men om ni kan hämta era kameror tidigare så är de väl ingen som klagar :) stort grattis till er alla som får ett ex!
 
Jag har fått höra från Molanders att dom hade 2 stycken obokade kameror som levereras på fredag och jag passar på att boka en av dom. Det blir gött!
 
Glöm inte att lägga upp bildbevis här i tråden så småningom. Plus att berätta varifrån ni fick kameran. ;)

Nu börjar det verkligen kännas i begärtarmen...


/ Kiwi
 
Det är därför jag är lite förvånad, releasefest brukar ju vara samtidigt överallt i världen nuförtiden. Men om ni kan hämta era kameror tidigare så är de väl ingen som klagar :) stort grattis till er alla som får ett ex!

Det är faktiskt jag också.. åtminstone brukar dom ju hålla sig till samma dag i samma land
just eftersom den som släpper först får sälja först då säkerligen många som jag har bokat den
på flera ställen...
 
SP skulle enligt uppgift ovan få en stor sändning men det står fortfarande som status "beställd" innebär det - tror ni - att alla exemplar som kom in var förbeställda ?

Just nu verkar Dustin ha bäst pris ( med studentrabatt) 30 351. Frågan är ju bara hur många exemplar de kommer att få in och hur lång leveranstiden blir om man beställer där.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.