Annons

Vi som har beställt 5D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns ju tre "Custom Shooting Modes". Det borde räcka för de flesta. Fler än tre specialobjektiv som man vill snabbinställa fotograferingen för är det väl inte så många som har?

Använder C3 för Fågelfoto (annan fokus,spot mätning autoiso etc.)
C2 för nattfoto (annan brusreducering spegeluppfällning etc.)
men jag har ju C1 kvar .
Men det är synd att inte utnyttja möjligheten när info finns i kameran.

Skulle också vilja möjlighet att prioriterar bländar intervallet så att man kan
använda kamerans automatik och ändå undvika största bländaröppning.
 
Hur lång tid tror ni det tar för butikerna att beta av förbeställningarna om 1;a leverans sker som ulovat den 23/3?

/Stefan

Det är nog omöjligt att svara på..
det beror ju på hur många kameror dom får in kontra antalet förbeställningar...

Folk (iaf jag) lär ju mer eller mindre hänga i butiken från det att dom öppnar
tills lastbilen från Canon kommer och sen är det rush i några timmar för att lugna
ner sig inom 1 vecka max tills nästa last från Canon kommer..
Men vill du ha en är det ju bara att beställa.. Distansköpslagen ger dig två veckor ångerrätt
så du kan beställa från flera och så länge paketet inte skickats så kan du avbeställa utan kostnad..
 
Använder C3 för Fågelfoto (annan fokus,spot mätning autoiso etc.)
C2 för nattfoto (annan brusreducering spegeluppfällning etc.)
men jag har ju C1 kvar .
Men det är synd att inte utnyttja möjligheten när info finns i kameran.

Skulle också vilja möjlighet att prioriterar bländar intervallet så att man kan
använda kamerans automatik och ändå undvika största bländaröppning.
Så är det! :) Mycke vill ha mer och helst utan extra kostnad. Det vet Canon också. Vad de än inför så kunde man gjort mer. Samtidigt som de lockar till sig avancerade användare så sågar de bort i andra änden.
Har jobbat med IT i 30 år. Vi testade presentationsmodeller när vi visade upp system för potentiella kunder.
Ibland visade vi alla inställningsmöjligheter som fanns av systemen. Kundernas reaktion: "Detta system är alldeles för komplicerat och omfattande för oss".
Iblan visade vi bara vad systemet kunde presentera men inte så mycket om flexibiliteten. Kundernas reaktion: "Kanske väl enkelt för våra behov".
 
Så är det! :) Mycke vill ha mer och helst utan extra kostnad. Det vet Canon också. Vad de än inför så kunde man gjort mer. Samtidigt som de lockar till sig avancerade användare så sågar de bort i andra änden.
Har jobbat med IT i 30 år. Vi testade presentationsmodeller när vi visade upp system för potentiella kunder.
Ibland visade vi alla inställningsmöjligheter som fanns av systemen. Kundernas reaktion: "Detta system är alldeles för komplicerat och omfattande för oss".
Iblan visade vi bara vad systemet kunde presentera men inte så mycket om flexibiliteten. Kundernas reaktion: "Kanske väl enkelt för våra behov".

Jo så är det nog.Det finns nog ingen enkel lösning på det problemet.
Canon kanske en optional programvara till dom som är beredda att betala.
 
Jo så är det nog.Det finns nog ingen enkel lösning på det problemet.
Canon kanske en optional programvara till dom som är beredda att betala.
Ingen dum idé. Kommer nog när tekniken når vägs ände. Embriot ser vi väl redan. Samma system för viss funktion i flera kameramodeller. När enklaste kameran kan mer än de flesta behöver så vore nog ändamålsanpassad programvara något intressant för att krama sista kronan ur marknade.
 
Fick just ett SMS från Scandinavian där det står att min beställda produkt finns att hämta.

Kom sen på att jag också har beställt nya uddar till min Wacom penna, men för ett ögonblick blev jag exalterad :)
 
Batteriregistrering

Det går fortfarande bara att registrera 6 batterier. Kanske lite korttänkt av Canon när det samtidigt går att använda samma batterier i både MII och MIII. Själv har jag redan 6 st till min MII.
 
Laddat ner en 5D Mk3 RAW bild och lekt med den i LR4.
Helt klart användbara bilder på ISO25600!!!

/Stefan
 
Då är vi inne i veckan då kameran borde börja levereras... Får väl se om någon här lyckas få en kamera före helgen.

Såg att både inWarehouse och Komplett angav 22/3 som första leveransdag. Skrivfel? Hmm...


/ Kiwi
 
Att inwarehouse och komplett angett samma lev datum är inte så konstigt..
Det är samma företag nämligen...en är dessvärre deras lev datum detsamma som anländer till derascentral lageroch skeppas ut därifrån förhoppningsvis samma dag så då borde det dyk upp en jefla massa avier på fredag för folk som beställt där..
Scandinavian har också angett den 22:a som lev datum men jag misstänker att dom inte kommer att släppa dom förens dagen efter... Jag tror att Canon satt den 23:e som lev datum och den som börjar släppa för tidigt kommer att bli redigt hängd..

Men som kund så hoppas man ju.. :D
 
Dustin anger nu 27/3 för bara kamerahus och 23/3 för kit med 24-105.

Håller tummarna för att tomten kommer på fredag! :)
 
Förra gången (med tvåan) hade man mycket enklare att få tag i kitet än bara kamerahuset.

En del köpte kitet bara för att få tag i kameran snabbt och sålde sedan objektivet. Stället jag köpte ifrån tog i stället ut objektivet från kitet och sålde bara kamerahuset.


/ Kiwi
 
Frågan är ju om det beror på att det är färre som beställer kitet och därför är det enklare
eller om det är så att canon skickar ut dom med kit objektivet bara för att tömma sina egna lager på det objektivet...
24-105:an ska ju tydligen vara ett "så där bra" objektiv...
Många har upplevt det som mjukt och därför inte vill ha det...
 
Dustin anger nu 27/3 för bara kamerahus och 23/3 för kit med 24-105.

Håller tummarna för att tomten kommer på fredag! :)

Fult av dem att missgynna den som redan köpt 24-105 och därmer gynnat både Dustin och Canon. Har aldrig förstått principen att missgynna en befintlig och trogen kund.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.