Annons

Vi som har beställt 5D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det med kitobjektiv? Annars finns det ju flera som har lägre pris än det för hus, utan studentrabatt.

De butiker som har billigare kommer aldrig ha chansen att få ett hus att sälja till kund. De prioriterar alltid seriösa fotohandlare och inte datorbutiker som har lockpriser på sin hemsida. Köper man från proshop kommer man inte se röken av det huset förns slutet av sommaren skulle jag tro.

Ojdå, det var värst..! Det regnar objektiv över vissa, märker jag. Å andra sidan lovade SMHI att det skulle bli "vissa gluggar i molntäcket" idag.

/ Kiwi

*ROTFLAMO*
Fy faen vilken underbar kommentar.. :D

Faktum är att det är beggade allihopa och jag köpte alla tre av samma kille
därav det stora inköpet och ett ganska okay pris tycker jag....
En 16-35 LII
En 180mm L
En 24-70 L
för det facila priset av 19k...

För övrigt kan jag meddela att SP fuckat min förbokning riktigt tjusigt... :(
Jag beställde den flera veckor innan release datum och av nån anledning så satte dom
den för att skickas ut till mig.. Mailade dom och sa att jag hämtar den istället...
Det gjorde jag den 13:e..
Och iom det så fimpade dom min förbokning och allt så ni fick jag samtal idag om att jag garanterat inte får någon kamera av dom i första batchen...
Så har ni beställt efter den 13:e hos SP får ni garanterat ingen kamera..
Sen stämde det att vissa hade blivit lovade att få hämta ut en kamera idag men dom fick inga
levererade av Canon så dom så åkte dit fick vända hem tomhämta..

*ROTFLAMO*
Fy faen vilken underbar kommentar.. :D

Faktum är att det är beggade allihopa och jag köpte alla tre av samma kille
därav det stora inköpet och ett ganska okay pris tycker jag....
En 16-35 LII
En 180mm L
En 24-70 L
för det facila priset av 19k...

För övrigt kan jag meddela att SP fuckat min förbokning riktigt tjusigt... :(
Jag beställde den flera veckor innan release datum och av nån anledning så satte dom
den för att skickas ut till mig.. Mailade dom och sa att jag hämtar den istället...
Det gjorde jag den 13:e..
Och iom det så fimpade dom min förbokning och allt så ni fick jag samtal idag om att jag garanterat inte får någon kamera av dom i första batchen...
Så har ni beställt efter den 13:e hos SP får ni garanterat ingen kamera..
Sen stämde det att vissa hade blivit lovade att få hämta ut en kamera idag men dom fick inga
levererade av Canon så dom så åkte dit fick vända hem tomhämta..

Har du någon uppfattning om när vi som inte förbokat kan åka och hämta en?
(på SP)

Ni vet väl att det går att få ca 1000 kr gratis i rabatt hos Misco om man är Sweclockers-medlem?
Kameran kostar exakt 28833 kr !! :)

Ni vet väl att det går att få ca 1000 kr gratis i rabatt hos Misco om man är Sweclockers-medlem?
Kameran kostar exakt 28833 kr !! :)
Är de så seriösa? Är det inte bara en grej de kör för att skapa oro i lägret?

En 5D2 kostar 19 890:-- hos Dustin
och 20 040:-- hos Misco.

Tittade på Netgear NAS och även där var de dyrare.
Det är smart, men knappast seriöst, att hålla ner priset precis när något är hett och skapa intrycket av lågt pris. Sedan tar man igen det. Titta på deras leveranstid. Kan bli mycket lång om det blir tryck på kameran.

Har du någon uppfattning om när vi som inte förbokat kan åka och hämta en?
(på SP)

Inte den minsta men med tanke på att första batchen är fullbokad så misstänker jag att andra, om den är lika stor/liten kommer fyllas rätt fort och nog pratar vi säkert 3-4 veckor innan ej föbokade kan köpa...
Men det här är helt klart en gissning från min sida..

SP skulle enligt uppgift ovan få en stor sändning men det står fortfarande som status "beställd" innebär det - tror ni - att alla exemplar som kom in var förbeställda ?

Just nu verkar Dustin ha bäst pris ( med studentrabatt) 30 351. Frågan är ju bara hur många exemplar de kommer att få in och hur lång leveranstiden blir om man beställer där.

Sjuk hausse kring denna kamera... Förbokade tidigt (flera dagar innan release) och fick ett samtal igår från SP att jag skulle kunna hämta min mk3 idag eller imorgon. De skulle messa när det var dags... Ringde dem strax före 17 idag o då hade de inte fått in några kameror än. Fick uppfattningen att ALLT tycks kretsa kring mk3 just nu!!! Inbillar mig att Canon vill ha lite kolla på hur/när release sker... Hoppas på imorgon (vilket borde stämma med den tidiga uppgift jag läst på CR o andra forum). Gissar att alla de får in i första svängen är förbokade...

Sjuk hausse kring denna kamera... Förbokade tidigt (flera dagar innan release) och fick ett samtal igår från SP att jag skulle kunna hämta min mk3 idag eller imorgon. De skulle messa när det var dags... Ringde dem strax före 17 idag o då hade de inte fått in några kameror än. Fick uppfattningen att ALLT tycks kretsa kring mk3 just nu!!! Inbillar mig att Canon vill ha lite kolla på hur/när release sker... Hoppas på imorgon (vilket borde stämma med den tidiga uppgift jag läst på CR o andra forum). Gissar att alla de får in i första svängen är förbokade...

Skämta inte att dom är uppbokade...
Jo jag hörde om den lilla fadäsen... Killen jag pratade med om mitt problem med ordern
som dom tagit bort var sådär nöjd med att dom hade lovat folk att hämta och så hade dom inte^
fått några.. Så nu väntar dom nog tills kamerorna verkligen finns på plats innan dom ringer igen..

Skämta inte att dom är uppbokade...
Jo jag hörde om den lilla fadäsen... Killen jag pratade med om mitt problem med ordern
som dom tagit bort var sådär nöjd med att dom hade lovat folk att hämta och så hade dom inte^
fått några.. Så nu väntar dom nog tills kamerorna verkligen finns på plats innan dom ringer igen..

Ja, jag lär nog "ligga på lite" under morgondagen... Är bortrest fredag och vill ju ha den till helgen...

Du är ju uppenbart smittad så det är svårt att kritisera andra intresserade? :)

Ställde mig i kö 7 februari hos SP och har inte hört något.
Ni som fått besked, när ställde ni er i kön?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar