Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vem vill du plåta ?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag skulle vilja foto:

Mick Jagger och Keith Richards

för Rolling Stones kan inget mäta sig med.

mvh Jesper
 
Nelson Mandela

En person som skulle vara mycket intressant att porträttera vore för min del MR Mandela,Han har ju levt ett mist sagt intressant liv från politiskfånge till pressident. Gärna i de typiska afro kläderna de har.
 
Lätt. Den vackraste kvinnan på denna jord, min flickvän.
Jag verkar dock inte vara någon bra förhandlare men jag fortsätter envist...
 
Sophie Zelmani skulle jag vilja fotografera...dock i en helt annan miljö än man är van att se henne i... något lite hårdare o risigare.. Hennes musik är underbar, är mkt vacker och verkar vara en genom mysig tjej, kan tänka mig Elin Lanto också... såg några mkt fina kort på henne för en tid sedan... har lite ideer i huvudet :) men dessa personer får man nog fortsätta ha som dröm motiv ett tag till.. :)
 
Min kusins flickvän Martina ! Eller vänta, jag har ett par bilder på henne ju. Helt okänd för den stora massan men gör sig alltid bra på bild. Föresten gör sig min kusin ganska bra på bild också. Dom känner sig, om inte bekväma, i alla fall inte obekväma framför kameran.

Rent allmänt tycker jag folk som inte vet att de blir fotade är naturligast och bäst.

/ Erik
 
Hehe, mitt mardrömsscenario, att måsta fotografera någon känd person. Jag undviker att fotografera människor om jag kan. Enda undantaget är om dom håller på med sport eller musik, det går väl att stå ut med.:)
 
ekemannen skrev:
Min kusins flickvän Martina ! Eller vänta, jag har ett par bilder på henne ju. Helt okänd för den stora massan men gör sig alltid bra på bild. Föresten gör sig min kusin ganska bra på bild också. Dom känner sig, om inte bekväma, i alla fall inte obekväma framför kameran.

Rent allmänt tycker jag folk som inte vet att de blir fotade är naturligast och bäst.

/ Erik

Varför har du inte lagt upp dom på fotosidan då? ;)
 
Walle skrev:
Varför har du inte lagt upp dom på fotosidan då? ;)
Bra fråga. Funderade på det när jag skrev inlägget, Jag har nog ingen tillräckligt fantasifull / rolig bild på någon av dom. Skrev ett inlägg mest för att det var ett himla tjat om kändisar.

/ Erik
 
måste nästan svara Tyra Banks då.

Hon måste enligt min åsikt vara en av de vackraste modellerna som nånsin upptäckts. Kallas sig själv supermodell, med rätt kanske. :)
 
Jag behöver inte fundera länge för inse att det är min egen dotter jag allra helst vill plåta, varje dag...men det är inte möjligt, tyvärr.

I övrigt så skulle jag nog gärna vilja plåta kända folk när de har sin egen fritid och gör vanliga saker. Är så trött på stereotyper och att så många människor tänker andra bara har en roll i livet.En värld i svart och vitt.

När vi alla egentligen ständigt och jämt har olika roller i olika situationer.
 
Frank Zappa
Då hans musik betyder så oehört mycket för mig. Upptäckte hans musik när jag var cirka 11-12 år. Eftersom att det uppdraget är lite svårt att utföra nu, så blir valet detta:

Per Oscarsson
En underbart duktig skådespelare och en väldigt vacker människa, i mina ögon.

Tom Jenkinson
En duktig bassist som förtjänar en bättre bild än denna: discogs

Där är några som jag skulle vilja fånga på bild.
 
Ehh...

Hjälp vad tråkiga ni är. Ni vill ju bara fotografera kändisar. Jag antar att ni sedan vill visa upp bilderna för era bekanta och skryta om att ni träffat personerna. Ni vill glida på deras kändisskap :)

Om ni istället tar ett kliv utanför er lilla låda. Ta ett fantastiskt foto på en helt okänd person med sådan känsla att både ni som fotograf och personen blir omtalade länge... då snackar vi utmaning!

*duckar*
 
En spjuvrigt leende (sådär när ansiktet med alla härliga drag bara andas glädje) Björn Skifs, den bilden skulle jag göra svartvit!

Annorlunda val kanske men det slår aldrig fel att när jag ser eller hör på denne man så slutar det alltid med ett leende på mina läppar och så har det varit sedan jag var liten grabb:)

/ Kenneth
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.