Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vem vill du plåta ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Wolfgang skrev:
Att fotografera en vacker tjej eller någon kändis
är inte det att göra det lätt för sig, en "gräddfil" liksom. Däremot krävs det mycket mera av fotografen som vill göra en karaktärsbild av en okänd person som kanske inte är så vacker.

Svårt att här ge exempel på männsikor som är okända..... vet man inte vem det är kan man ju knappast säga vem det är, och har man då inte änns träffat den okända, så blir det än svårare ;)


// Anders - som funderar vidare
 
Mötet är viktigt

Det är klart att man gärna vill fotografera kändisar som man tycker om, men troligen i första hand att träffa dem personligen och få deras uppmärksamhet en stund. Att det sedan är dessutom stimulerande för oss att plåta är ju helt naturligt.
 
Jag glömde Gwen Stefani.
Skulle gärna fota henne och hennes harajuku-tjejjer i typ ishotellet i jukkasjärvi,
eller något annat riktigt norrländskt ställe.
 
bjanha skrev:
Lägg upp bilderna här sen. Ni har veckan ut på er. :)

*sänder mod*
Mod mottaget.
Men tjejen är gravid som ett hus och jobbar inte för ögonblicket.
Men jag jagar på, hennes chef är meddelad och vidarebefordrar förhoppningsvis mitt intresse.
Och jag har vissa ledtrådar...
 
Snacka om gubbsjuka hos många. Känns som många svar inte är vem man vill fota, utan om vem man vill ha sexiga bilder att titta på...

Jag skulle iaf vilja fota en gammal rynkig fiskare, med långt skägg, gummistövlar och gallonkläder. Rökandes pipa på en pir med fiskmåsar överallt. Det skulle vara mysigt
 
jag har inget emot lite sexiga bilder på johnny depp att titta på.
nog för att han är gammal men inte så pass att jag blir gubbsjuk för det.... väl? ;o)
 
Estethia skrev:
jag har inget emot lite sexiga bilder på johnny depp att titta på.
nog för att han är gammal men inte så pass att jag blir gubbsjuk för det.... väl? ;o)

Nej nej, du är inte gubbsjuk. Jag ville ju göra nakenbilder på Moder Theresa ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.