.Z.
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Vad var din grej?
Framgår väl ovan?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Arleklint skrev:
Vad var din grej?
.Z. skrev:
Har så svårt att förstå varför man ska måsta vara så förbaskat duktig för, det enda viktiga är ju resultatet, eller?
.Z. skrev:
Ok. Att slippa datorjobb köper jag men du har ju på ett provocerande sätt skrivit att man bör känna sin kamera så pass bra så att efterbehandlingen bör kunna hållas minimal, ett sorts diafototänkande,,,
Det var det jag menade med "duktigheten".
//Larsa
Arleklint skrev:
Ja, det är väl bra att kunna kameran och minska efterjobbet. eller?
Arleklint skrev:
Törs man ta en öl?
ZoMbiE skrev:
Hahahaha jaaa klart man gör!
Druckit upp mina + konjaken och vinet dock.... så nu blir det trippla C-vitaminbrus, 4 glas vatten o sen bingen haha!
.Z. skrev:
Du fotar ju jazz på ett imponerande sätt & får väl brottas med vitbalans, eller? är det inte så petigt?
Har fotat mycket i hemmet med mätsökare & film vid 400-800 Asa & tar helt enkelt det gulstick jag har i många av dessa bilder, dom är så förbaskat bra ändå i sin realism & det underbara som bara befintligt ljus kan ge. Mitt blåfilter tar åt skogen för mycket ljus så det har jag skippat...
Med digitalt så kan man ju testa, RAW känns ju dock lockande... Vi får se...
Den digitala kamera jag har idag praktiserar jag inte sådant med, en D7i som du, vad jag sett, är mycket familjär med...
Arleklint skrev:
Vi kan träffas.
Du kör D70 RAW, jag kör D2X jpg.
Samma motiv och vi kör ut 50x70.
Bara som en kul grej.
Arleklint skrev:
http://www.arleklint.fotosidan.se/viewpf.htm?pfID=42292
Jag tar det i morgon, men förvånandvärt ofta funkar auto-vitbalans. Sen kan man dra det år varmare eller kallare hållet när man provskjutit.
Arleklint skrev:
http://www.arleklint.fotosidan.se/viewpf.htm?pfID=42292
Jag tar det i morgon, men förvånandvärt ofta funkar auto-vitbalans. Sen kan man dra det år varmare eller kallare hållet när man provskjutit.
clavicl skrev:
Jag kör jpeg för inte behöver väl jag mera bitar än 8 heller. Inte ska väl jag. Dessutom tar det ju så hutlöst mycket plats på minneskortet, och datan blir ju så seg när mina 512 megabajts ramminne fylls upp med onödig bildinformation som man ändå inte ser. Monitorer kan ju ändå bara visa 8 bitar så inte ska väl jag heller. Dessutom så sker utskrifter oxå i 8 bitar, så inte ska väl jag heller. Å inte ska väl jag lära mig photoshop heller. Inte ska väl jag förändra bilden av min fångade upplevelse heller. Å inte ska väl jag försöka försköna något bara för att imponera på andra heller. Nä, ush. Man ska hålla sig på mattan. Har ni svenskt kaffe på hotellet?