jag då?
Hej!
Först blev jag liiite irriterad när jag läste din fråga, om jag ska vara ärlig... Just för att man ganska snabbt förstår att du är en "riktig" yrkesfotograf, som blir sur(?) för att såna som inte arbetar enbart med foto kallar sig fotografer de med... lite fånigt tycker jag kanske...;-)
Iallafall, jag anser mig själv vara fotograf. jag pluggar ju fortfarande- så egentligen är jag inte det ännu, men på väg... jag gör en del fotojobb utanför skolan såklart. men jag lever inte på detta?
är jag inte fotograf då?
På min hemsida presenterar jag mig själv som just fotograf, och sen får folk bestämma själva om jag lever upp till mitt "fotografnamn" eller inte genom att se på mina bilder...
Själv tycker jag att jag gör det, även om jag har MASSOR kvar att lära... (hoppas jag inte låter alltför dryg...)
Får en liten känsla av att du känner dig hotad på något sätt i din roll som fotograf- kommer en massa amatörer och tar över? osv osv...
Om jag ser någon som presenterar sig som fotograf, och sen tar urdåliga (enligt mig) bilder, så är det ju hans förlust- han genomskådas ju ganska snabbt... men, han är väl egentligen fortfarande fotograf- men en dålig sådan
jaja, lite vsammel från mig- som är rädd att trampa nån på tårna...
Heej!
www.saralandstedt.com