Hej!
jag tänkte berätta om min erfarenhet av rajala...denna tråd verkar vara död sedan länge. Men jag skriver i alla fall!
i onsdags beställde jag en pryl från rajala över nätet,prylen var i lager enligt lagerstatusen! jag ringde på torsdag eftermiddag för att be om kollinummret...enda anledning var att jag beställde från rajala var att dom skulle enligt hemsidan leverara prylen på engång...i alla fall...jag ringde på torsdagen för att be om kollinummret...men killen i telefonen säger att dom hade haft fullt upp och varan skulle skickas på samma dag som jag ringde(torsdags)
imorse fick jag ett mail från rajala där det står att varan inte var i lager, trots att det står så på hemsidan.
Så dom är tvungen att plocka hem den från sitt lager i finland, och hur länge det skulle ta visste han inte!
Efter samtalet var jag jättesur o arg för att det står på hemsidan att dom hade prylen i lager, och det står fortfarande i detta nu att den finns i lager i sthlm fast den inte gör det.....! och det här tycker jag är högst oseriöst av en seriös butik!jag blir irreterade av att bara tänka på det!
Men efter samtalet så ringer jag till butiken i malmö o frågar dom i fall dom har den här prylen i lager....killen i telefonen knappar på datorn o säger att den inte finns, plus att han kollar upp sthlms butikens lager över datorn.....så då hänvisar jag till att det står på hemsidan att den finns, säljaren ber mig vänta, efter ett tag återvänder han till telefonen och säger att den visst finns i lager.
han sa att de bara var komma in till butiken och handla,detta är omöjligt för mig eftersom jag bor 60 mil från malmö och 15 mil från sthlm dessutom!
men jag tackar och lägger på luren...och ringer genast upp sthlms butiken...och frågar säljaren i telefonen i luren vart han beställt prylen från...och han svara: -från vårat lager i finland!
och jag ger ett blixtsnabbt svar på det ; -att det behöver dom inte göra för att varan finns redan i lager i malmö
så då ber jag alltså att sthlms säljaren ska ringa ner till malmö butiken som i sin tur kan skicka varan till mig!
slutsats: butikerna i malmö och sthlm verkar inte ha någon som helst kommuntikation, för att kolla varandras lager innan dom beställer från finland.
hemsidans lagerstatus är ett skämt, men det framgår redan här i tråden,
och det verkar som om kunderna får agera budbärare mellan butikerna för att kunderna själva ska vara nöjd!
för att dom verkar inte göra det själva!