Jag häpnar!
Det var jag som för ca en vecka sedan lyfte denna något äldre tråd, för att beklaga mig och se vilka Era erfarenheter av Rajala är (för att slippa skapa en ny tråd om något som tydligen redan diskuterats).
Responsen har både varit massivare och av en annan karaktär än jag väntat mig. Jag har alltså själv drabbats av dålig service från Rajala, och följetongen fortsätter. I mitt fall definierar jag dålig service som oförmåga att
(1) leverera en beställd produkt, och när den inte kommer då ej heller:
(2) svara i telefonen,
(3) svara på mail,
(4) svara på intalade telefonsvararmeddelanden med önskan om att bli uppringd.
Givetvis är jag härefter intresserad av både positiva och negativa omdömen av Rajala, för att veta hur jag ska gå vidare och hur rädd jag ska vara för att jag blivit blåst. Jag blir glad över de positiva omdömen som trillat in (det gör att jag tar det för högst osannolikt att jag blivit blåst). Jag blir dock inte förvånad över alla negativa kommentarer heller, då en sån här företeelse sällan kommer ensam.
Jag kommer aldrig mer handla av Rajala Foto via nätet - eller live - och jag kommer avråda alla som frågar att göra det. Jag kommer dock lägga in en passus om att "jag har hört på forum på nätet att det funkar bra i deras riktiga butiker i Stockholm Malmö". Andra slutsatser än det jag inte dra.
Att hoppa på de som skapar såna här trådar - eller skriver och delger sina erfarenheter - är i mina ögon helt meningslöst, och dessutom oartigt. Som flera andra redan skrivit; kontra istället med era egna, positiva erfarenheter och argumentera emot. I en hövlig ton. Att högljutt och ohövligt skandera hur fel det är att kritisera, det gör ju bara att ni omyndigförklarar och dumförklarar övriga läsare på forumet - tror ni inte vi andra är klipska och kritiska nog att själva väga positiva och negativa kommentarer emot varandra?
Jag hoppas för egen del att jag får tag i Rajala i veckan som kommer, efter kanske 20 samtal och 3 mail utan svar. Hoppas. Sen avslutar jag - personligen - alla framtida relationer med dem. Vad andra drar för slutsatser av detta lämnar jag till dem. Jag är i alla fall oerhört missnöjd och besviken på Rajala. Punkt.
Kristofer