screamin-daemon
Aktiv medlem
Vill bara tala om en riktig dålig upplevelse....
För ett tag sedan hittade jag en prislista på nätet från fotomaster i Västerås. Såg att det fanns en del Beg. Minolta däribland Minolta 70-210 F4.0 beercan. Pris: 1295: -
Jag ringde och frågade om det fanns kvar och om det fanns något annat intressant. Han var dock lite upptagen och bad om att få återkomma. 10 min efter ringde han och sa att han hade en 70-210 och en 50mm 1.7. Jag frågade igen om det var en 70-210mm F4 och det bekräftade han.
Jag var som sagt mycket tydlig, och vet 100 % vad jag ville ha.
Då köpte jag både 50mm och 70-210. Han sa då han kunde bjuda på frakten (150 kr).
Fick hem paketet och kollade. 50mm var ok, men 70-210mm var en 4,5-5,6, dvs. helt värdelös. Jag ringde direkt och sa att det måste ha blivit något fel.
När jag förklarade att det var en 4.5-5,6 istället för en F4.0 sa han bara "jah?". Verkade som han inte alls fattade skillnaden.
Upprepade flera ggr. vad skillnaden var på dessa objektiv. Då sa han bara att jag hade missuppfattat allting.
Jag fick dock skicka retur objektivet vilket jag gjorde. Fick tillbaka 1200 vilket jag tyckte var för lite. Iofs. hade han bjudit på frakten pga. jag köpte både objektiven, men jag hade ju betalt för returfrakten (98 kr).
Jag skrev ett mejl och frågade varför jag skulle betala när det var hans fel? Fick inget svar.
Ringde ett par dagar efter, men han bara påstod att jag hade missuppfattat allt. Han stod ju med objektivet i handen när jag beställde det. Hans argument var att "han hade haft fotobutik i många år och därför kunde det inte vara hans fel"
Därpå sa jag att jag skulle tala negativt om hans butik, då jag vill varna andra. Då la han på luren.
5 min efter fick jag ett mejl var han skrev att jag inte skulle hota honom.
" Angående ditt telsamtal
Att du hotar mig är inte bra för dig
Tänk på vad du säger
xxxx
Foto Master
Det går tydligen bra att hota mig....
Iofs. år det småpengar, men han hade en riktigt jobbig attityd. Har aldrig varit med om att skulle betala extra pga. ett företag har klantat till det.
För ett tag sedan hittade jag en prislista på nätet från fotomaster i Västerås. Såg att det fanns en del Beg. Minolta däribland Minolta 70-210 F4.0 beercan. Pris: 1295: -
Jag ringde och frågade om det fanns kvar och om det fanns något annat intressant. Han var dock lite upptagen och bad om att få återkomma. 10 min efter ringde han och sa att han hade en 70-210 och en 50mm 1.7. Jag frågade igen om det var en 70-210mm F4 och det bekräftade han.
Jag var som sagt mycket tydlig, och vet 100 % vad jag ville ha.
Då köpte jag både 50mm och 70-210. Han sa då han kunde bjuda på frakten (150 kr).
Fick hem paketet och kollade. 50mm var ok, men 70-210mm var en 4,5-5,6, dvs. helt värdelös. Jag ringde direkt och sa att det måste ha blivit något fel.
När jag förklarade att det var en 4.5-5,6 istället för en F4.0 sa han bara "jah?". Verkade som han inte alls fattade skillnaden.
Upprepade flera ggr. vad skillnaden var på dessa objektiv. Då sa han bara att jag hade missuppfattat allting.
Jag fick dock skicka retur objektivet vilket jag gjorde. Fick tillbaka 1200 vilket jag tyckte var för lite. Iofs. hade han bjudit på frakten pga. jag köpte både objektiven, men jag hade ju betalt för returfrakten (98 kr).
Jag skrev ett mejl och frågade varför jag skulle betala när det var hans fel? Fick inget svar.
Ringde ett par dagar efter, men han bara påstod att jag hade missuppfattat allt. Han stod ju med objektivet i handen när jag beställde det. Hans argument var att "han hade haft fotobutik i många år och därför kunde det inte vara hans fel"
Därpå sa jag att jag skulle tala negativt om hans butik, då jag vill varna andra. Då la han på luren.
5 min efter fick jag ett mejl var han skrev att jag inte skulle hota honom.
" Angående ditt telsamtal
Att du hotar mig är inte bra för dig
Tänk på vad du säger
xxxx
Foto Master
Det går tydligen bra att hota mig....
Iofs. år det småpengar, men han hade en riktigt jobbig attityd. Har aldrig varit med om att skulle betala extra pga. ett företag har klantat till det.