Vad kunderna eftrfrågar har jag snart tappat greppet om. För egen del handlar det mest om att jag anser kamerorna i de s k pro- och semiprosegmenten är så pass avancerade att folk mest borde efterfråga hur de bäst själva ska kunna uppdatera sina kunskaper så de drar mer nytta av befintliga avancerade egenskaper.
Hävdar att de flesta kameror i nämnda segment är avsevärt mer avancerade än dess användare.
Vad framtiden bär i sitt sköte känns nästan bara som en pseudofråga; Vore skönt om kamerorna hann hamna på butiksdiskarna innan spekulationer om nästa modell satte igång. Därtill användas och utvärderas.
Nu handlar denna tråd visserligen om AF, men personligen skulle jag endast bara önska att pro- och semiprosegmentet fick robusta vinklingsbara displayer.
Jag är visserligen mycket teknikintresserad men är faktiskt aningen trött på att så många är så kåta på att uppdatera sin utrustning istället för sig själva.
Kanske lätt för mig att säga som sitter med några av de senaste dslr, men ändå.
Just idag känner jag mig som kärringjävel mot strömmen. dock av hankön
En undersökning som publicerades i en fototidning (sorry, kommer inet ihåg vilken men den var amerikansk)
visade att en majoritet aldrig printar ut stora bilder. Ofta publiceras de på nätet i liten upplösning eller görs små printar av. Det går att göra med med dslr o kompakt från digitalkamerans barnkammarstadium.
Att AF utvecklas är dock av godo, men för de flesta användare är AF-systemen bra nog redan idag. Den här tråden kan nog vara död eftersom vi redan kosntaterat att det faktiskt förhåller sig så att C/N gör bäst AF-C system. Frågan varför har nog ssv Martin nog gett klarast besked om.
//Lennart