PMD
Aktiv medlem
Förvisso sant, men det är enklare att jobba med dem på laptopen.Nej, det räcker att du har materialet på din laptop. Du kan ju jobba med filerna i laptopen från din stationära dator när du är hemma.
Det vill jag ju inte. Jag vill ha en dockningsstation på jobbet.Vad ska du med en dockningsstation till om du vill sitta i soffan eller i trädgården?
Tja, definitionsmässigt är det ju sant, men en laptop kan göra ett lika bra jobb som en stationär dator under rätt omständigheter. Och är mycket bättre än en stationär dator om man ska vara någon annanstans än den stationära datorn ...Vitsen med att docka en laptop är ju att den ska "bli" en stationär dator. Och som stationär dator är en laptop usel på alla sätt.
Problemet är att jag vill koppla in externa högtalare, ett externt tangentbord, en extern mus, en extern disk (backupdisk), ett trådbundet nät, strömförsörjning och en extern skärm när jag har datorn på jobbet.Men du verkar ju inte vilja vara stationär alls, så jag förstår inte vad problemet är.
Med min förra dator, en ThinkPad, gjorde jag allt detta genom att sätta laptopen i sin dockningsstation. Med min nuvarande dator, en MacBook Pro, måste jag stoppa i 5 sladdar i datorn för att göra samma sak.