Jag har alltid haft ett andrahus, tex NikonF4 och Nikon 801s, två Nikon F100 och Canon EOS1V HS och EOS3 som är stort sätt likvärdiga och har liknande handhavande och funktioner. Jag har nu en Mark2 och beställde en 20D så fort jag hörde att den skulle komma ut. Men jag börjar bli tveksam då den är så olik Mark2 med AF och andra funktioner samt att den bara kan ta 6 RAW bilder åt gången och att man behöver vänta runt 16sek eller mer med ett väldigt snabbt minneskort innan man kan ta ytterliggare 6 bilder. Tanken är att jag skulle slippa byta objektiv hela tiden, Mark2 med 500mm och tex 20D med mitt 70-200mm IS. Om det händer någon aktion där jag behöver 70-200mm och använder 20D och bufferten är full hela tiden och missar en massa bra bilder och man inte kan plåta på skulle jag bli arg på mig själv att jag inte byte och använde Mark2 istället. Jag tror jag väntar till de ev släpper en "mini" Mark2 med liknande prestanda och handhavande precis som med EOS1V och EOS3. Jag är dock lite kluven.