Annons

Varför har du beställt en Canon 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)
hansen2 skrev:
Kanske kommer det en tid när de nostalgiska kan lägga till brus som efterliknar vissa sensorers brus? :)

Det finns program som lägger på filmkorn. Förutom att det ger en viss känsla så kan det reparera bilder som "spruckit" och fått ojämna tonövergångar.

Jens Assur vägrar digitalt för att han tycker korn är snyggt.

Sålde min ena Eos 1V HS idag till en av fotograferna i bildbyrån Moment. Den analoga tekniken är inte död för alla än.
 
Nåt jag funderat på är att plåta jämna ytor i olika färger, svart, några gråa nyanser och vit, med några riktigt korniga svart/vita filmer, sedan få bilderna scannade i en riktigt bra scanner, och vips har man en korn template man kan lägga över sin bild.

Ingen som testat?
 
Damocles skrev:
Nåt jag funderat på är att plåta jämna ytor i olika färger, svart, några gråa nyanser och vit, med några riktigt korniga svart/vita filmer, sedan få bilderna scannade i en riktigt bra scanner, och vips har man en korn template man kan lägga över sin bild.

Ingen som testat?

Jo, det fungerar och blir snyggt.
 
Ny information från Canon:

Med objektiv: släpps 15/9 128st men det räcker inte för alla.
Hus: släpps 15/9 69st men det räcker inte heller för alla.
Nästa leverans är den 20/9 för båda
 
froderberg skrev:
Ny information från Canon:

Med objektiv: släpps 15/9 128st men det räcker inte för alla.
Hus: släpps 15/9 69st men det räcker inte heller för alla.
Nästa leverans är den 20/9 för båda
ålrajtii, låter som att vi kommer att börja se en massa 20D-bilder här på fotosidan om en vecka då. ;)
 
Usch då... jag har 13 rullar film scannat som jag behöver färgställa och fixa med, hur tusan ska jag få motivation till det med en 20D som ligger i samma lägenhet.

Ack Ack Ack. Den som myntade uttrycket, dagens i-landsproblem visste vad den gjorde.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.