Annons

Varför döljer FS fotografens namn?

Produkter
(logga in för att koppla)

Abrus

Aktiv medlem
Varför måste man vara inloggad för att kunna se fotografens namn och efternamn?

Är det inte meningen med "Fotosidan.se" att alla som är fotointresserade ska kunna se bilder och vem som tagit dom?

Vad tycker ni?

Mvh/ Kemal
 
Om man vill veta det kan man ju alltid regga sej.
Är man nu så intresserad kan man väl offra ett par min o noll kr.
 
Det är främst för att Google bara skall indexera användarnamnet. Vi har gjort den justeringen för att värna lite om medlemmarnas integritet.
 
Det är främst för att Google bara skall indexera användarnamnet. Vi har gjort den justeringen för att värna lite om medlemmarnas integritet.



Fotografer är väl mer eller mindre stolta över sina bilder; annars skulle de inte lägga ut dem. Varför inte låta Google indexera fotografens namn?

Jag är nyfiken på vad andra tycker. Dölja fotografens namn eller inte?
 
Fotografer är väl mer eller mindre stolta över sina bilder; annars skulle de inte lägga ut dem. Varför inte låta Google indexera fotografens namn?

Jag är nyfiken på vad andra tycker. Dölja fotografens namn eller inte?

Tro mig Abrus. Det ett klokt val att medlemmar ser vem man är och att utomstående inte gör det. Det finns människor på nätet man inte vill visa sitt namn för.
 
Fotografer är väl mer eller mindre stolta över sina bilder; annars skulle de inte lägga ut dem. Varför inte låta Google indexera fotografens namn?

Jag är nyfiken på vad andra tycker. Dölja fotografens namn eller inte?

Det är förberett för en inställning där fotografen själv kan bestämma om namnet skall synas eller inte för oinloggade. Den är inte implementerad ännu dock. Kommer inom kort.
 
Tro mig Abrus. Det ett klokt val att medlemmar ser vem man är och att utomstående inte gör det. Det finns människor på nätet man inte vill visa sitt namn för.


Då skall man inte lägga upp bilder på en öppen sida som denna, då det är gratis att regga sig och tar endast ett par minuter, så de människor du hänvisar till har ju knappast ngt problem att kolla upp personer här :)
 
Observera att Fotosidan Portfolio också påverkas av inställningen, men att detta är ett misstag. Vi kommer justera det tills morgondagen. Dvs i Portfolion kommer alltid hela namnet att synas, oavsett inställning på Fotosidan.
 
Senast ändrad:
Jag håller helt med Kemal. Namnet ska stå, inloggad som ej inloggad. En bild lägger man upp för att man vill visa den för alla och då ska den som ser den veta vem som tagit den.

Bra initiativ att ta upp detta Kemal!
 
Kameraväska

Visst kan det vara bra att få vara lite anonym ifall man vill det,,,det är ju ett lätt sätt att kolla kameraväskan som presenteras i din profil och sen kan de leta på eniro och gör hembesök för att vittja den smaskiga väskan.
 
ja

Visst kan man det,,men då är det ju ingen ide att ha den där,,,men ifall man kan ha ett alias så hitter inte buset dig på eniro iaf.
 
Visst kan det vara bra att få vara lite anonym ifall man vill det,,,det är ju ett lätt sätt att kolla kameraväskan som presenteras i din profil och sen kan de leta på eniro och gör hembesök för att vittja den smaskiga väskan.

Ja men om de vill är det ju jätte lätt att regga sig och sedan kolla kameraväskan!
Mvh
Mats
 
Då skall man inte lägga upp bilder på en öppen sida som denna, då det är gratis att regga sig och tar endast ett par minuter, så de människor du hänvisar till har ju knappast ngt problem att kolla upp personer här :)

Ja men om de vill är det ju jätte lätt att regga sig och sedan kolla kameraväskan!

Ingen mening att låsa bilen heller då? Eller ställa motorcykeln på balkongen för då kommer dom bara med kranbil (vilket faktiskt hänt). Jag tänker inte resignera och bara acceptera en roll som passivt offer och inte göra vad jag kan. Är jag besvärlig så väljer dom ett annat lättare offer. Jag är för att personuppgifter inte syns för vem som helst om man inte vill det.
 
Kanske ett sidospår till denna tråd, men dock...

Provade just att googla mitt nick Canalog på Google (svenska) -
får då upp som första val, hemsidan sv.vasalive.com, finns våra FS-medlemmars bilder där??? Vafför då ? Hur ä´re med copyright mm???
Börje
 
Provade just att googla mitt nick Canalog på Google (svenska) -
får då upp som första val, hemsidan sv.vasalive.com, finns våra FS-medlemmars bilder där???
Nejdå, det där är ju något i stil med Google, de indexerar sajten, plockar nyckelord för att ta fram trender på mest omnämnda ord på Internet odyl och länkar sedan till Fotosidan-sidorna.

Däremot har vi bett robotar som denna att inte indexera just bildsidorna - och denna sajt följer inte dessa önskningar (sk robots.txt-fil) så jag har bett dem plocka bort Fotosidan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.