Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför döljer FS fotografens namn?
- Trådstartare Abrus
- Start datum
Abrus
Aktiv medlem
Tycker inte att det är så betungande att logga in, så mej stör det inte...
Ja, men även de som inte är medlemmar på FS har rätt att veta vem som tagit bilden. Eller?
Abrus
Aktiv medlem
Det är främst för att Google bara skall indexera användarnamnet. Vi har gjort den justeringen för att värna lite om medlemmarnas integritet.
Fotografer är väl mer eller mindre stolta över sina bilder; annars skulle de inte lägga ut dem. Varför inte låta Google indexera fotografens namn?
Jag är nyfiken på vad andra tycker. Dölja fotografens namn eller inte?
Rawshooter
Aktiv medlem
Fotografer är väl mer eller mindre stolta över sina bilder; annars skulle de inte lägga ut dem. Varför inte låta Google indexera fotografens namn?
Tro mig Abrus. Det ett klokt val att medlemmar ser vem man är och att utomstående inte gör det. Det finns människor på nätet man inte vill visa sitt namn för.
Det är förberett för en inställning där fotografen själv kan bestämma om namnet skall synas eller inte för oinloggade. Den är inte implementerad ännu dock. Kommer inom kort.
Nu kan man välja själv
Jag har nu lagt till en inställning så man själv kan välja om ens namn visas även för oinloggade. Ni hittar det under Integritet här:
http://www.fotosidan.se/member/profile.htm?_tab=opttab
Jag har nu lagt till en inställning så man själv kan välja om ens namn visas även för oinloggade. Ni hittar det under Integritet här:
Abrus
Aktiv medlem
Tack! Bra jobbat!
bushmaster
Aktiv medlem
Tro mig Abrus. Det ett klokt val att medlemmar ser vem man är och att utomstående inte gör det. Det finns människor på nätet man inte vill visa sitt namn för.
Då skall man inte lägga upp bilder på en öppen sida som denna, då det är gratis att regga sig och tar endast ett par minuter, så de människor du hänvisar till har ju knappast ngt problem att kolla upp personer här
Michel Widenius
Avslutat medlemskap
Jag håller helt med Kemal. Namnet ska stå, inloggad som ej inloggad. En bild lägger man upp för att man vill visa den för alla och då ska den som ser den veta vem som tagit den.
Bra initiativ att ta upp detta Kemal!
Bra initiativ att ta upp detta Kemal!
bushmaster
Aktiv medlem
Visst kan det vara bra att få vara lite anonym ifall man vill det,,,det är ju ett lätt sätt att kolla kameraväskan som presenteras i din profil och sen kan de leta på eniro och gör hembesök för att vittja den smaskiga väskan.
Ja men om de vill är det ju jätte lätt att regga sig och sedan kolla kameraväskan!
Mvh
Mats
Rawshooter
Aktiv medlem
Då skall man inte lägga upp bilder på en öppen sida som denna, då det är gratis att regga sig och tar endast ett par minuter, så de människor du hänvisar till har ju knappast ngt problem att kolla upp personer här
Ja men om de vill är det ju jätte lätt att regga sig och sedan kolla kameraväskan!
Ingen mening att låsa bilen heller då? Eller ställa motorcykeln på balkongen för då kommer dom bara med kranbil (vilket faktiskt hänt). Jag tänker inte resignera och bara acceptera en roll som passivt offer och inte göra vad jag kan. Är jag besvärlig så väljer dom ett annat lättare offer. Jag är för att personuppgifter inte syns för vem som helst om man inte vill det.
Nejdå, det där är ju något i stil med Google, de indexerar sajten, plockar nyckelord för att ta fram trender på mest omnämnda ord på Internet odyl och länkar sedan till Fotosidan-sidorna.Provade just att googla mitt nick Canalog på Google (svenska) -
får då upp som första val, hemsidan sv.vasalive.com, finns våra FS-medlemmars bilder där???
Däremot har vi bett robotar som denna att inte indexera just bildsidorna - och denna sajt följer inte dessa önskningar (sk robots.txt-fil) så jag har bett dem plocka bort Fotosidan.