Anders Östberg
Guest
Men vi tittar ju bara på bilderna i 100% eller?
Jag avslöjar väl min ålder när jag tänker "10x15 från Expert" när jag läser "semesterbilder".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men vi tittar ju bara på bilderna i 100% eller?
Jag avslöjar väl min ålder när jag tänker "10x15 från Expert" när jag läser "semesterbilder".
rautio sa:den marginella skillnaden i sensorn spelar absolut ingen roll för någon annan än någon som upphetsas av siffror på pappret. när bilden väl är färdig kan inte en jävel säga ifall den är plåtad med canon eller nikon.
Bra inlägg !
Dåligt inlägg.
Ingen är väl så dum att den lyfter skuggorna så bandning uppstår, eller drar i kurvor så det blir artifakter eller vad kameran nu har för begränsning, syns. Man håller sig inom gränserna vilket döljer skillnaderna.
Likaså förutspådde jag, nåja gissade är nog mer rätt, att det kommer en dag när DX är bättre än FX Mitt påstående var givetvis baserat på framtidens DX jämfört med dagens FX.
okunskap vad som kan göras för att förbättra en bild gör att de flesta kan likaväl använda en mobil eller kompakt för sitt dagliga fotograferande.
Denna tråd gäller väl ändå professionellt foto. Inte gemene mans dagliga foto. Bilderna ska gå att sälja till kund direkt eller via bildbyrå.
och i så fall kan man korrigera vissa sensorers data/bilder mer än andra
Nja, om man vill ha kort skärpedjup blir det nog svårt, även om man jämför dagens FF mot en framtida 1.6 crop.
Tex en D3 och 200/2. Då måste det till ett nytt 135/1.2 för att matcha, och det har jag mycket svårt att tro på att någon tillverkare någonsin tar fram (eller i Canons fall 200/1.8 så måste ett 125/1.0 till för samma resultat).
Nu var det inte direkt detta jag menade med mitt påstående och det tror jag nog att du förstår om du läser det igen. Fysiska lagar går inte att förändra. Det jag givetvis avsåg var DR, upplösning etc....
Nja, om man vill ha kort skärpedjup blir det nog svårt, även om man jämför dagens FF mot en framtida 1.6 crop.
Tex en D3 och 200/2. Då måste det till ett nytt 135/1.2 för att matcha, och det har jag mycket svårt att tro på att någon tillverkare någonsin tar fram (eller i Canons fall 200/1.8 så måste ett 125/1.0 till för samma resultat).
Zeiss har ju ett 100F1.2 och ett 150F1.2 som täcker APS. Det lilla kruxet är ju bara att de kostar ca 25 respektive 35 tusen.... (US$, exk moms).
Jag trodde majoriteten av proffsen använde Hasselblad?
Ja, Hasselbladare är ju guld ute på fältet med sina eminenta iso-egenskaper och snabba autofokus............... punkt punkt
Jag trodde inte att majoriteten av proffsen arbetade ute på fält.
Då vill jag komplettera med att Nikon har tre års garanti, om du är amatörfotograf, det är inte alla som känner till det men så är det!
Mvh MagnuM.
Vad är det som garanteras i tre år?
Petter ...
Då vill jag komplettera med att Nikon har tre års garanti, om du är amatörfotograf, det är inte alla som känner till det men så är det!
Mvh MagnuM.