Annons

Varför är det då roligt att titta på fågelbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
"Varför är det då roligt att titta på fågelbilder?"

1. Jag tror det är roligare att ta fågelbilder själv än att titta på andras bilder.

2. Sen kan man ha lite samlarimani i sig, som vissa fägelskådare har och det är väl inte fel

3. Viktig orsak till att fota fåglar är att de är lättflyktiga varelser, ofta gäller det att vara snabb.

4. Jag tror att det viktigaste är att man tror att de har en friheht "flyga vart de vill och se ner på oss från himlen" man avundas dem pga detta. Det här kallas för projektion i psyklogin. Fåglrna symboliserar, för mig och många andra, en frihet som vi bara kan drömma om, dessa drömma är viktiga för vår hälsa att för att stå ut med vardagens tristess och icke glamorösa rutiner.

Peter Bro skrev:
4. Jag tror att det viktigaste är att man tror att de har en friheht "flyga vart de vill och se ner på oss från himlen" man avundas dem pga detta. Det här kallas för projektion i psyklogin. Fåglrna symboliserar, för mig och många andra, en frihet som vi bara kan drömma om, dessa drömma är viktiga för vår hälsa att för att stå ut med vardagens tristess och icke glamorösa rutiner.
Mhmm, jag själv brukar göra den projektionen med
djäfvulen, som verkar ha fria tyglar att göra som
den behagar. Känns befriande att göra som man vill.
;-)

Är det inte själva fotot som lockar? Att fånga en "speciell" bild...? Jag bryr mig inte så mkt om vilken sorts fågel det är men kan ligga länge i vassen och vänta på en kul actionbild... fast utan specialkläder eller särskilt stort intresse för fåglar som sådana.

De är bara kul att fota och titta på helt enkelt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar