Annons

Var köpte du din 350D och vad kostade den?

Produkter
(logga in för att koppla)
Pris på 350D

Uppsala Fotokompani
7500 (enbart hus)

När jag såg det priset på UFKs websida så bestämde jag mig och köpte kameran igår. Det är i närheten av de lägsta priserna via postorder (i Sverige), och när jag kan köpa i en butik så föredrar jag det. Eventuellt garantistrul blir så mycket enklare.

Nu ska jag iväg och plåta flygplan i Västerås!

PD
 
Leverans från pixxass.de

Följer upp mitt förra inlägg i tråden. Beställde 350D med kitoptik från pixxass.de. Inga som helst problem, banköverföringen kostade 10:- och kameran hade jag på en vecka, kunde förmodligen gått snabbare, men jag beställde den på måndagen innan kristihimmelsfärd. Totalt hamnade den på 7700:- med frakt. Såg nu att pixxass sänkt priset så den är ett par hundra billigare idag.

Det enda jag är lite missnöjd med är att jag inte fick något mail när de skickat kameran. Mailade och undrare om de fått pengarna och det visade sig att de redan skickat kameran. Ett mail med Kolli-ID hade ju varit att föredra.

Annars är jag helnöjd, både med leveransen och kameran. Har fått tag i en Svensk manual via en dansk fotosida. Satte in en annons och fick en drös svar, allt ifrån 200 + frakt till helt gratis mot att jag tog ett par testbilder. Personen i fråga var inte helt nöjd med sin kamera och ville jämföra bilder.
 
Re: Pris på 350D

PMD skrev:
Uppsala Fotokompani
7500 (enbart hus)

När jag såg det priset på UFKs websida så bestämde jag mig och köpte kameran igår. Det är i närheten av de lägsta priserna via postorder (i Sverige), och när jag kan köpa i en butik så föredrar jag det. Eventuellt garantistrul blir så mycket enklare.
PD

7500 gäller ju bara om man köper ett minneskort till. Jag frågade vad de skulle ha för ett 2gb Ultra II, men det ville de inte berätta eftersom jag tydligen skulle vilja ha ett Extreme-kort. 2gb Extreme kostade i alla fall 2200:- eller 2600:-, kommer inte ihåg, Ultra-kortet 200kr mindre.

Dålig affär med tanke på priset samt att man såvitt jag hört inte får nämnvärt högre hastighet med Extreme än med Ultra.
 
Pris på 350D på Uppsala Fotokompani

kattla skrev:
7500 gäller ju bara om man köper ett minneskort till.
Inte när jag köpte min 350D. Jag fick säga till själv att jag behövde ett minneskort. Jag köpte ett 512GB Sandisk Ultra II för 695:- (om jag minns rätt). Det är cirka 100 kronor dyrare än på Cyberphoto, men då slapp jag ju betala porto.

Dålig affär med tanke på priset samt att man såvitt jag hört inte får nämnvärt högre hastighet med Extreme än med Ultra.
Ja, tittar man på Rob Galbraiths minnestester för 350D så ser man att det skiljer försumbart lite mellan Extreme och Ultra II.

PD
 
Köpte min 350 på technikdirekt.com för 764 EUR (endast hus) och köpte till 17-85 objektiv för 599 EUR. Fick vänta ett tag på objektivet men kamerahuset kom efter fyra dagar. Bruksanvisningen var på tyska men jag laddade ner en engelsk version från Canon i Canada.
 
Beställde precis från pixxass.de:


1 x Canon EOS 350D + EF-S 3.5-5.6/18-55 KIT () = 809.00EUR
1 x Sigma 70-300/4-5.6 Apo Super II Canon () = 193.00EUR
1 x SanDisk CF 1GB Ultra II () = 82.00EUR
2 x Hoya UV Filter M 58 () = 22.00EUR
1 x NoName Akku NB-2LH () = 16.00EUR (extra batteri)
1 x Tamrac 5682 schwarz () = 25.00EUR (väska)

Frakt: 24EUR

Totalt: 1171EUR=ca 10800SEK.


Det får bli låtsassemester i sommar, men det kanske det kan vara värt. =)
 
När jag hämtade mitt Sigma 18-200 hos zebramedia (bor i närheten) såg jag att de hade några 350D inne, för de som vill handla lite säkrare och fortare… jag är jättenöjd med dem. 18-200 verkar vara ett kompetent objektiv förresten, har inte tagit några kort än, bara tittat genom sökaren, ingen framfocus vad jag kan se, men vilket zoomomfång, WOW!
 
Beställning PIXXASS.DE

Tjena är ny på forumet och efter att ha ägnat de senaste dygnen till att införskaffa relevant information inför mitt kamera köp så landade det i följande beställning från http://www.pixxass.de

1 x NoName Akku NB-2LH () = 16.00EUR
1 x Canon RS-60 E3 () = 15.00EUR
1 x Hoya UV Filter M 62 () = 11.00EUR
1 x SanDisk CF 1GB Ultra II () = 82.00EUR
1 x Canon EOS 350D Body () = 735.00EUR
1 x Sigma 18-200/3.5-6.3 DC Canon () = 322.00EUR

+ 24 Euro i transport!

Tack för er hjälp
/Lars
 
Senast ändrad:
DustinHome

Hej!

Jag är ny här!

Jag köpte min 350D på DustinHome!

350 + Kitobjektiv + 512MB ultra II + Väska

8795kr

Köpte även ett sigma 70-300

Mvh Mange
 
mediaCHECKPOINT

Har beställt en 350D med kit-objektivet från mediaCHECKPOINT i tyskland. Pris: 789 Euro + 37 Euro för C.o.D. (Vanlig frakt till Sverige skulle gått på 23 Euro)

Summa summarum, 826 Euro , idagsläget ca 7540kr levererat o klart. Beställde i onsdags, den 1/6, fick besked från UPS igår att de hade fått beställningen och beräknade leverera den 7/6, TROTS att mediaCHECKPOINT hade slut på lagret och räknade med 6-14 dagar innan de åter hade kameran inne. Fick sändningsnumret från UPS igår eftermiddag och kunde nu på morgonen se att paketet nått Sturup.

Enda smolken är att jag måste ha 826 Euro i handen på tisdag när de kommer då de inte tar Visa-kort. (Vilken t.o.m. hemglass klarar!) :)
 
Var: Cyberphoto
Pris: 9650
Leveranstid: 2 dagar
Rekommenderas: Verkligen!!!

Jag beställde min 18.50 tisdagen den 7 juni. Idag, den 9:e så loggade jag in på cyberphotos hemsida och såg att min order var klar och redo att hämtas här i Umeå där jag bor. Antagligen hade de allt på lager i Umeå eftersom det gick så sjukt fort.

Jag köpte även ett 50mm/1.8 II och ett 1 Gb Sandisk Ultra II, och fick rubbet för 9650 SEK.

Batteriet laddas i skrivande stund, så jag har inte fått leka med den ännu.

Cyberphoto är SÅ bra att göra med. Köp där!
 
P-O Larsson och ni andra som handlat på mediacheckpoint.de, hur 17 registerar man sig. Helt omöjligt verkar det som. Vad jag än fyuller i för uppgifter får jag olika "fellmeddelande" på tyska. Huvudsakligen detta:
"Bei neuer Registrierung: Versuch einer doppelten Registrierung."
som enligt babelfish betyder ungefär: With new registration: Attempt of a double registration. Förskt ca 20 gånger och det bara GÅR INTE! SÅÅÅÅ TRIST! Någon som vet hur man gör alt vad som är felet?
(typiskt! När man väl bestämt sig så krångar det på det här viset ;-)
 
johan.morck skrev:
P-O Larsson och ni andra som handlat på mediacheckpoint.de, hur 17 registerar man sig. Helt omöjligt verkar det som. Vad jag än fyuller i för uppgifter får jag olika "fellmeddelande" på tyska. Huvudsakligen detta:
"Bei neuer Registrierung: Versuch einer doppelten Registrierung."
som enligt babelfish betyder ungefär: With new registration: Attempt of a double registration. Förskt ca 20 gånger och det bara GÅR INTE! SÅÅÅÅ TRIST! Någon som vet hur man gör alt vad som är felet?
(typiskt! När man väl bestämt sig så krångar det på det här viset ;-)

Låter skumt, hade inget problem alls. Minns inte heller att jag behövde göra nån dubbel registrering, inte heller nåt om att man skulle kunna tänkas behöva det. Är det bara det du får som felmeddelande eller står det nåt mer?
 
HELT SJUKT JU!
Antingen är jag ovanligt trög eller så är det något skumt. Kan du inte prova registera dig och se om det är deras system eller bara jag. Eftersom jag inte registerat mig sedan tidigare förefaller det orimligt att den känner igen alla användarnamn och information som "gamla" uppgifter ELLEr menar dom att man SKA registera sig två gånger. Min tyska är inte den bästa :)

Får väl gå till Pixxass.de istället.
 
jo det var pa mediacheckpoint.de. minns inte exakt, men jag har for mig att jag bara shoppade det jag skulle ja, gick till kassan, fyllde i vart det skulle, COD, done!

om jag far tid ska jag testbestalla ngt.
 
ANNONS