Annons

Var köpte du din 350D och vad kostade den?

Produkter
(logga in för att koppla)
För det första, felet låg i att det faktiskt hade gjorts en registering utan att jag fått veta det sp att därför kunde jag inte få det att fungera. PROBLEM LÖST!
Vad gäller priserna på Dustin är jag skeptisk, känner inte igen dessa. 8.595,00KR med kitoptik och 7.995,00KR utan. Sedan vad gäller minne är det väl ett 256MB man får från Canon, ELLER?
 
johan.morck skrev:
För det första, felet låg i att det faktiskt hade gjorts en registering utan att jag fått veta det sp att därför kunde jag inte få det att fungera. PROBLEM LÖST!
Vad gäller priserna på Dustin är jag skeptisk, känner inte igen dessa. 8.595,00KR med kitoptik och 7.995,00KR utan. Sedan vad gäller minne är det väl ett 256MB man får från Canon, ELLER?

Såsant skrev fel är ett 256MB om man registerar sig på Canon. Okej jag hittade nyss en produkt på dustin 350D den går på totalt 8100:- då moms & frakt e inräknad
 
Någon frakt behöver du inte betala och moms är vi ju tvingade till som privatpersoner/konsumenter. Postförskott kan du skippa också om du betalar med kort så jag skulle säga att priset är:
Enbart hus: 7.995,00 kr
Inkl kitoptik: 8.595,00 kr
Inkl kitoptik, 512MB minneskort samt Loweproväska: 8.795,00 kr.

Några 8100 hittar jag inte. Nåja, spelar ingen roll, paketet är dock mycket prisvärt om man vill handla i sverige. Är man riktigt snål så köper man kameran från tyskland, ca 7300kr med frakt och minne (512MB) samt väska (175kr) från dustin eller ännu billigare ställe så hamar vi på ca 8000kr. Då kan du också slänag in ett Canon 50/1,8 II i lådan så hammnar vi på motsvarande pris ;-)
 
johan.morck skrev:
Någon frakt behöver du inte betala och moms är vi ju tvingade till som privatpersoner/konsumenter. Postförskott kan du skippa också om du betalar med kort så jag skulle säga att priset är:
Enbart hus: 7.995,00 kr
Inkl kitoptik: 8.595,00 kr
Inkl kitoptik, 512MB minneskort samt Loweproväska: 8.795,00 kr.

Några 8100 hittar jag inte. Nåja, spelar ingen roll, paketet är dock mycket prisvärt om man vill handla i sverige. Är man riktigt snål så köper man kameran från tyskland, ca 7300kr med frakt och minne (512MB) samt väska (175kr) från dustin eller ännu billigare ställe så hamar vi på ca 8000kr. Då kan du också slänag in ett Canon 50/1,8 II i lådan så hammnar vi på motsvarande pris ;-)

Hittade på denna
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010078612

Provade lägga i kundkorg & med moms, frakt osv blev totalsumman 8100:- men jag fråga mig inte hur jag räknade
 
Har beställt från www.topvisionshop.com.

Vart:
Canon EOS 350D 18-55
Sandisk CF 1GB Ultra II
Lowe EX 180
Card Safe (vill jag inte ha men fick det på köpet)

Allt för ungefär 8400 SEK, (frakt inräknat) dock stod det på sidan att det skulle kosta strax under 8900SEK, deras valutakurs måste vara lite galen.

Det ända som man kan klaga på hittentills är att det tog tre dagar innan de skickade den men nu verkar det gå snabbt. Paketet är just nu i Malmö enligt posten.

Nu går man verkligen att väntar otåligt på att den kommer fram.

/Tomas
 
Vad är frakten från topvision? Har vairt där och tittat men då med svenska priset. Intressant att de kanske ger en felaktig prisbild på pga valutakurs.Skall beställa "på tyska" ;-)
 
betalade du i förskott?

Blev ditt pris det lägre, dvs det för ca 8400 i stället för 8900sek?

Jag förstår inte deras prisinfo, så jag vill inte chansa och behöva betala det de själva anger i sek, för då finns det ju andra som är mycket billigare.
 
Stämmer detta kan man handla en 350d med kitlins för 7004kr plus ca 150kr i frakt. Summasummarum 7155kr vilket måste vara rekordprise för entta kit. Frågan är bara hur Topvisionshop fungerar. Bra eller anus? Någon som testa dom?
Släng med ett 50mm/1.8II för ca 900kr och sedan 512MB CF (Ultra II) och LowePro Toploader från Dustin (gratis frakt) så hamnar man på 8780KR. Dvs lägre än Dustins paketpris samtidigt som du får med ett skarpt objektiv som erbjuder mökligheter till skapra bilder med kort skärpedjup.
 
Det som diskuterats här är att det förefaller ha en konstig växelkurs. Handlar du i euro och omvandlar det på din egen bank så får du ett helt annat pris. Frågan är således VILKET PRIS VI BETALAR som svenska kunder. Är det butiken som lagt in en dålig och felaktig växelkurs eller frösöker medveten tjäna en extra hacka? Frågan är om de debiterar mig som kund i Euro eller SEK, troligtvis i Euro. Eller, någon som vet bättre? Kan ju höra med dom förståss!
 
Eller så är det så att vi i sverige betalar svensk moms medans priset för tyskar inkluderar en lägre, tysk moms.
 
Nej, så kan det väl omöjligen vara. Inom EU betalar vi väl den moms som ursprungslandet erbjuder. Därför kan det vara billigare med vissa varor i vissa länder. Tar vi in varor från "tredje land" (dvs utanför EU) så inträffar det tråkiga med momspåslag samt andra konstader för tull, etc. Men inom EU så handlar vi fritt (nästan ;-) med varor till ursprungslandets moms. Därför är det billigare med öl, vin och sprit i Danmar, tyskland, ja nästan alla andra länder i EU :-(
Har skickat ettt mejl till dem och frågat vad som gäller och vad som förklarar den stora skillnaden.
 
johan.morck skrev:
...Inom EU betalar vi väl den moms som ursprungslandet erbjuder...
Inom vissa ramar. Exporterar en tysk butik tex kameror för över ett visst belopp så ska man betala den svenska momsen.
Vet inte beloppet som gäller dock.

Topvision fakturerar svensk moms på order till sverige.
 
johan.morck skrev:
Inom EU betalar vi väl den moms som ursprungslandet erbjuder.
Om det säljande bolaget exporterar för mer än ett visst belopp (motsvarande några hundratusen svenska kronor, men jag minns inte det exakta beloppet) till ett annat EU-land, så måste det börja ta ut moms för det landet.

Just det här har drabbat Technikdirekt, som har sålt så mycket till Sverige att svenska myndigheter har påtalat att de måste börja ta ut svensk moms.

PD
 
Re: Export?

Lars Lindqwist skrev:
Vadå export, hade för mig att vi är en del av EU:s inre marknad med fri rörlighet för bla varor.
Ja, det har vi. Varje land har dock rätt att fastställa sina egna skattesatser (och där ingår momsens storlek).

PD
 
Ulf, du har rätt, åtminstone i princip (och i "teorin"). Se också här: http://www.skatteverket.se/skatter/moms/troskelvarden.html
I praktiken struntar många företag i detta med Topvision är kanskle så stora säljare i Sverige att de inte kan kringå det. Småbutiker har det kanske enklare. Det måste rimligen vara en konkurensfördel. Får väl handla på pixxass eller mediacheckpoint istället för att vara på den säkra sidan.
 
Re: betalade du i förskott?

Johan Mörck (johan.morck)
Vad är frakten från topvision? Har vairt där och tittat men då med svenska priset. Intressant att de kanske ger en felaktig prisbild på pga valutakurs.Skall beställa "på tyska" ;-)

Frakten är på 16€, sedan vet inte vad det vart i SEK eftersom jag bara såg total priset.


blomdraken skrev:
Blev ditt pris det lägre, dvs det för ca 8400 i stället för 8900sek?

Jag förstår inte deras prisinfo, så jag vill inte chansa och behöva betala det de själva anger i sek, för då finns det ju andra som är mycket billigare.

Ja, det vart lägre, alltså 8400 SEK för hela paketet. Antar att de tog betalt i € och att det var mitt VISA-kort som stod för växelkursen.

3 dagar för att de skulle packa allt, under 48h leveranstid om man räknar bort helgen. Fick allt idag och har gjort mina första test bilder. :)
 
ANNONS