Annons

Var köpte du din 350D och vad kostade den?

Produkter
(logga in för att koppla)
Woho nu har jag fått min Canon eos 350D + kit för 7500 från mediacheckpoint =)
Beställde 8 juni , ankomst 15 juni med UPS
 
Betalade du kontant? Isåfall, visste du exakt hur mycket svenska kronor man skulle betala vid dörren?
Har slängt iväg en order på en 350d från mediacheckpoint nu, men är fortfarande osäker på vad jag ska betala vid dörren i kronor.
xe.com har högre summa än forex.se...
 
UpS skulle ha levererat till dörren idag men "hann" inte. Mycket sol och glass skulle jag tippa på denna varma sommardag. Så jag åkte till ups kontoret och hämtade ut det. Betalade kontant svenska kr.Fantastiskt nog hade dem en kurs på 9.19 vilket är lägre än bankens och jag är glad =)
 
Blev till sist en beställning från Topvision-Shop. Betalade med kort (vilket jag brukar göra när jag handlar på nätet). Lade ordern igår EM men pengarna har ännu inte dragits ;-) Vill ja ha prylarna till midsommar. Nu bidde det dock ingen Canon men det hör ju inte till saken. Skall kanske fötrsöka ringa och höra med dom.
Någon av er andra som handlat från topvisionshop och betalt med kort som kan berätta hur mycket tid det tog, hur själva "logistiken" så ut och hur länge drödje de olika "momenten"?
 
Nu kom budkillen med kameran från mediacheckpoint.de.
Tog exakt en vecka, 6911 kr tog han för huset.
 
Beställde igår, seeeeeent på kvällen, en 350D med "kitobjektikvet" från Mediacheckpoint. 814 eur inkl frakt med betalning vid dörren. Nu får vi bara se om den hinner komma innan jag åker iväg på semester nästa lördag morgon. *hoppas, hoppas, hoppas*
 
För att avsluta "historien" om mina erfarenheter av Topvision så gick det knackickt i början. Kunde inte genomföra köpen med kort utan faxade in ordern dagen efter (tis 21/6). Då hade priserna stigit och jag ringde upp dom och de sa att jag kunmde få samma pris som då jag lade ordern (första gången). Faxade in, pratade med em per telefon några gånger eftersom jag inte fick något mejl med orderbekräftelse eller leveransbekräftelse. Fick dom besked att de haft mycket att göra men att kameran skulle levereras på måndag (27:e) och att leveranstiden skulle vara ca 3 dagar. Ringde igen i morse för att försöka få en leveransbekäftelse alt tracking nummer men fick inte tag på rätt person, han kunde inte hitta min order och skulle be någon annan ringa mig. Så till min förvåning ringer det på dörren och in kommer det en budkille och lämnar in ett litet tevligt paket med kameran. Bara sådär ;-)
Ja ja, Topvision överraskade mig verkligen. Skötte sig utomordentligt bra förutom att jag INTE SÅG RÖKEN av några bekräftelser per mejl, etc. Känns ju bra att ha men en veckas leveranstid (inkl helgdagar) samt mycket bra tillmötesgående via telefon ger dom ett riktigt bra betyg trots den bristfälliga mejlinfon. STARKT JOBBAT TOPVISION! Att de sedan hade riktigt bra priser är ju en annan femma.

(nu köpte jag ju ingen 350D men tyckte att informationen om topvision kan vara till nytta för någon)
 
Senast ändrad:
Nu har jag införskaffat en också... 8308:- med kitobjektivet hos plusfoto.

Valde att betala några hundringar mer än de billigaste butikerna då jag ville ha svensk manual och köpa sgs allt samtidigt.
Förutom kameran blev det ett Canon EF 70-200/4L, minne samt några filter.
 
Jag skaffade mig min hos Dustin Home. ÅttaåÅtta kostade det med ½ gig minne och väska. Fick det levererat inom ett dygn. Synd bara att man inte kan hämta paketet när man bara bor en mil bort
 
Ni som handlat på pixxass.de hur har det fungerat med betalning och sådant? Kan man maila dom på engelska eller måste man kunna tyska?

/ Mats
 
Mats Karlsson skrev:
Ni som handlat på pixxass.de hur har det fungerat med betalning och sådant? Kan man maila dom på engelska eller måste man kunna tyska?

/ Mats

Det går bra att maila på engelska om man vill. Betalar gör man genom att sätta in pengar på deras bankkonto. Man gör bara en eu-betalning från sin internetbank och anger de kontonummer och dyl. som man vid beställningen fick från pixxass. Från det att jag beställde tog det bara en vecka innan jag hade fått mina saker. Jag kan varmt rekommendera Pixxass!
 
ANNONS