Annons

Var köpte du din 350D och vad kostade den?

Produkter
(logga in för att koppla)
Andos skrev:
Du får med samma tillbehör som om du köper den i Sverige, kameran är helt identisk. Däremot så följer ej svensk intruktionsbok med, endast tysk. Engelsk manual finns att ladda ner från Canons hemsida

OK Hur är det kan man köpa den svenska instruktionsboken? Är det i såfall värt det min engelska är ju helt ok.
Är det svenska menyer i kameran?
 
Senast ändrad:
Kameran har svenska menyer. Det går att köpa den svenska instruktionsboken separat, dock så tror jag den är rätt dyr, typ 300:- eller liknande. Jag beställde själv precis en 350D, endast huset, från Tyskland och har laddat ner den engelska versionen. I o m att jag har fotat med en EOS 30 tidigare lär jag knappast behöva använda manualen särskilt mycket
 
Elgiganten höll sitt löfte

Elgiganten internet 6595:- inkl 18-55.

Fick idag min 350D, köptes på Elgigantens internetsida för 6595:- (Krävde en del diskussion och mail, dock bra skött av Elgiganten i mitt fall).


MVH // Bosse!
 
Jag koepte min Kamera i en av de stoerre fotoaffarrerna i Koeln. Fick Manual pa tyska, franska och italienska. Har ingen problem med tyskan sa det fungerar bra. I kameran har jag de svenska menyerna.
Var inte den billigaste butiken i Tyskland men de har mycket bra service och det aer vaert en hel del. Jag hade problem med 256-kortet fran Canon vid registreringen och butiken gav mig ett kort oever disk och fixar sjaelva kortet fran Canon:)
 
Hur är det med garantin om man köper den i Tyskland eller nått annat land i Europa?
 
Wesley skrev:
OK Hur är det kan man köpa den svenska instruktionsboken?

Jag köpte min 350D i sverige, förutom den svenska manualen fick jag med Dansk och Finsk manual. Om jag var på jakt efter en svenska manual skulle jag försöka köpa en av en dansk/finsk 350D ägare som kanske inte gör så mycket med den.
 
Vill bara säga att det går lika bra med den engelska PDF-manualen, man tittar i den en gång och sen kan man ju i stort sett kameran, allt finns i menyerna i kameran, på svenska, och rätar man bara ut ngt enstaka frågetecken så behöver man inte manualen knappt sen nånsin. Kameran är lättlärd på det sättet även för mig som är helt ny med Canon. Skulle jag på en längre resa så kan man ta med sig den tyska manualen, orden är ju nästan samma på svenska och det är lätt att förstå det mesta utan ngn som helst tyskakunskap, det är ju mest teckningar ändå…
Tycker förövrigt att man inte lär sig lika bra av att läsa manualen som att trixa med själva kameran.

Bara för att de som är osäkra och oroliga över manualen inte skall vara det. :)
 
Kunde inte hålla mig

Beställde en 350d för några timmar sedan , kunde inte hålla mig..Ska vara några månader i Sverige för att jobba och utan tillgång till frugans kameror (300d och en 20d)så blev jag tvungen att handla...Köpte utan kitgluggen , det blev en 18-125 Sigma... Jag har testat den på min brorsons 20d och tycker den ger ett bra resultat om man ser till priset...Hoppas kunna kompletera med en Tamron 28-75 2.8 och ett Sigma 70-200 hsm 2.8 på sikt..Men till att börja med räcker inte ekonomin till det, det fick bli avbetalning via cyber...
 
Jag har sagt det förut, jag säger det igen: Har ni funderingar kring vad Canons garanti täcker och inte täcker, RING CANON! Jag gjorde det och förklarade att jag skulle köpa en DV-kamera från tyskland via internet, Canon svarade då till mig att det inte var några problem med garantirep i Sverige, bara jag hade ett giltigt kvitto.
 
Wesley skrev:
Undrar fortfarande hur det är med garantin om man köper den i Europa?

Säger bara - kolla andra trådar om detta, det har diskuterats förut! JA, Europagaranti gäller även i Sverige, även med digitalkameror, allt annat är snack. Har dubbelkollat med Canon.
 
Clownfish skrev:
Säger bara - kolla andra trådar om detta, det har diskuterats förut! JA, Europagaranti gäller även i Sverige, även med digitalkameror, allt annat är snack. Har dubbelkollat med Canon.
Gäller och gäller... Normalt går man ju till återförsäljaren med sitt garantikrav och så sköter de kontakten med tillverkaren. Enligt ditt förslag får man själv kontakta Canon. Fungerar kanske lika bra. Men vem betalar försäkrad kamerafrakt till Canon?
 
Nu har jag fått min 350D med kitobjektiv som jag beställde på www.mediacheckpoint.de den 29 april. Slutpriset blev 832€ eller 7608sek. Smidigt att man betalde vid leverans så man slapp förskottsbetalning. Kan verkligen rekomenda att handla därifrån. Blir lite dyrare frakt när man väljer att betala vid leverans iställt för förskott, men det är det värt.

Har fotat en del nu ikväll och är mer än nöjd. Helt suverän kamera.

/Niclas
 
Även jag beställde till slut från Mediacheckpoint. Har goda erfarenheter sedan tidigare. Det som denna gång fällde avgörandet var att man kan betala Cash on delivery, i detta fall till budet(UPS). Kameran var någon hundralapp dyrare(751€ inkl. frakt) än på de billigaste affärerna i Tyskland. Dock så hade Mediacheckpoint den i lager till skillnad från många andra. Enligt UPS bör jag ha den senast på fredag, den 13:e.
 
Mattias 1 skrev:
Jag köpte EOS 350D och kitobjektivet för 8295 kr från Elgiganten. Men efter några mail och några telefonsamtal fick jag tillbaka 1700 kr. Alltså betalade jag 6595 kr för kameran med objektiv. Jag har svårt att tänka mig att den finns billigare på andra ställen. :)

varför fick tillbkas pengar? Är det inte 300D för det priset? hittar inte 350D på deras sida *förvirrad*
 
Re: Elgiganten höll sitt löfte

Balfred skrev:
Elgiganten internet 6595:- inkl 18-55.

Fick idag min 350D, köptes på Elgigantens internetsida för 6595:- (Krävde en del diskussion och mail, dock bra skött av Elgiganten i mitt fall).


MVH // Bosse!

samma sak här? *lite mer förvirrad*


ahh nu hittade jag den.. men förstår fortf inte det där med pengar tillbaks. den kostar ju lite mer
 
Senast ändrad:
ANNONS