Annons

Var köpte du din 350D och vad kostade den?

Produkter
(logga in för att koppla)
David Herthnek:

Vore jättebra om du kunde skriva i den här tråden när du fått kameran. Funderar själv på att beställa från ixxpixx.de
 
Clownfish skrev:
350D huset för 735 euro (inkl. frakt) = ca 6740 kr på ixxpixx.de

Betalade i förrgår, så jag har inte fått den ännu, men ixxpixx verkar seriösa och har fått mkt bra kritik! Man kan logga in och följa ordern etc.

Får se om jag ska rekommendera dem... det beror på hur fort jag får kameran!

/David


Har du fått kameran än???? Funderar på att beställa därifrån.

/Niclas
 
Nu blev det inte ixxpixx.de utan från www.mediacheckpoint.de/

Köpte med kitoptik. Priset blev 832€ inkl frakt. Det är ca 7650:- Och det är ju ca 500:- billigare än i Sverige. Får se hur lång tid det tar innan jag får kameran.

/Nicals
 
tror nog det billigaste är att köpa för 705 euro (utan obj) + 20 euro i frakt från digitalpear och sen köpa objektivet i sverige (begagnat).
 
www.zebramedia.com

Jag köpte den på zebramedia och är väldigt nöjd.
Betalade 8970 :- för EOS350D + 18-55 optik och ett 1Gb Sandisc Ultra II kort. Tycker det är ett bra pris med tanke på att det inkluderar 25% svensk moms. Enda nackdelen är manualen som är på tyska men den finns ju på engelska att ladda ner , har knappt kollat i den, allt är ju lättförståligt ändå.

//Mats
 
Jag köpte EOS 350D och kitobjektivet för 8295 kr från Elgiganten. Men efter några mail och några telefonsamtal fick jag tillbaka 1700 kr. Alltså betalade jag 6595 kr för kameran med objektiv. Jag har svårt att tänka mig att den finns billigare på andra ställen. :)
 
SÅ, nu har huset kommit från ixxpixx.de! Det kom i fredags, men irriterande nog har jag varit borta hela helgen och kan först hämta det imorrn. Jag kan rapportera ifall det skulle vara nåt fel på det, men det skulle jag inte tro!

Digitalpear.de funderade jag också på, men deras billigaste frakt är 40 euro, så det blir ändå dyrare än ixxpixx.de... Ixxpixx var snabba! Det som tog mest tid var helgen och överföringen av pengarna med de inblandade bankerna. En dag efter att de fått pengarna skickade de och kameran kom 2 dagar senare. Totalt 7 arbetsdagar från min beställning (inkl. själva förskottsbetalningen).

Det har dykt upp en ny bland toppen av Geizhals.net's lista som tydligen får bra kritik av folk och verkar sälja till Sverige: Sabostore, som säljer för 679 euro. Men det är inte säkert att de har varan i lager, vilket ju var skönt att ixxpixx hade!

Ixxpixx kan troligen rekommenderas! (Ska dock kolla att kameran är ok imorrn)
 
Mattias 1 skrev:
Jag köpte EOS 350D och kitobjektivet för 8295 kr från Elgiganten. Men efter några mail och några telefonsamtal fick jag tillbaka 1700 kr. Alltså betalade jag 6595 kr för kameran med objektiv. Jag har svårt att tänka mig att den finns billigare på andra ställen. :)

Grattis som fan! Det priset kan man ju inte räkna med att få på ett normalt sätt... Orättvist att vissa fått tillbaka och vissa inte... kanske en fråga att göra gemensam sak av, för de som köpt kameran innan...
 
David Herthnek:

Tack för lägesrapporten. Nu ska jag bara besluta mig vilket tyskt företag jag ska beställa från. Sabostore verkar lockande, de är ju ca 200:- billigare än ixxpixx. Ska ta och göra lite research
 
Nu har jag också gjort en beställning från Tyskland, pixxass.de. 838 euro inkl frakt för hus och kitoptiken. Nu är det bara att vänta och se, ska iofs vara bortrest hela veckan, men jag hoppas på att det ska ligga en avi på golvet i hallen när jag kommer hem.... (och mitt postombud har söndagsöppet:))

Kan tillägga att jag har haft svår beslutsångest ett par veckor, har inte kunnat bestämma mig om jag ska sälja mina analoga grejer och köra digitalt. Men nu är beslutet taget, och min Konicautrustning dyker förmodligen upp på tradera inom en snar framtid.
 
Grattis! Minuterna det tar att ladda batteriet känns säkerligen ruskigt långa=)

Fick precis mail från ixxpixx, 350D finns ej i lager för tillfället. Väntar på svar från pixxass
 
Några frågor. Vad får man inte med om man köper från Tyskland? Har kameran svenska menyer? Finns det en svensk "manual instruktionsbok"?
 
Du får med samma tillbehör som om du köper den i Sverige, kameran är helt identisk. Däremot så följer ej svensk intruktionsbok med, endast tysk. Engelsk manual finns att ladda ner från Canons hemsida
 
ANNONS