Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var köpte du din 350D och vad kostade den?

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte min på Scandinavian Photo i Bankeryd samma dag som de fick sin första leverans. Bokade ett ex innan jag satte mig i bilen dit. Väl där fick jag vänta i 40 (!) minuter på att de skulle hitta mitt ex och mannen som tagit beställningen. Ingen ursäkt fick jag heller och detta drog ner mitt framtida köpintresse hos dem KRAFTIGT!

Pris: 8 795
Rekommenderas: Absolut! Väldigt liten och nätt systemkamera som passar mina händer. Snabb serietagning som passar sportfoto och kanonbra batteritid. Hittar fortfarande inget negativt efter ca tre veckor och 1000 exponeringar.

Köp!
 
Äntligen!

Nu var den äntligen beställd! Det blev på fyndbörsen för 8500kr + 975 för CF Ultra II till slut. Den va slut på technikdirekt å vänta vill man inte mer! Skynda skynda posten! :)
 
Fotokungen

Det blev Fotokungen till sist 8495:- med kitobjektiv.

Skönt att bara kunna gå in och få sveriges lägsta pris - rakt över disk. Andra affärer säger att det priset är omöjligt i en butik, sure!

Nu skall jag slänga på mitt gamla objektiv och fota.
 
jo det e verkligen bra pris över disk. Detta måste vara enda och sista gången man nästan önskar att man bodde i närheten av sthlm :p
 
Jag trodde att 350 D skulle vara dyrare än 300 D. Har för mig att jag köpte min 300 D för 9 eller 10 tusen. Medans 350, som ska vara snäppet bättre är billigare?

//Eric
 
Ni som har beställt från fotokungen får man ett mail när de har skickat kameran eller dyker den bara upp på posten?

/Christian
 
För mig som bor i Stockholm så ringde de när kameran hade kommit in då jag köpte min 20D.

Postorder, ingen aning.
 
Köpte på Fotokungen igår, lade beställning på nätet och mailade för att fråga om den fanns inne, Stefan lade undan den åt mig och några timmar senare hämtade jag ut den. Mycket trevlig butik, han packade upp och kontrollerade att allt fanns med och visade rabatthäftet och att man kan få 256mb-kortet gratis och så vidare.
Rekommenderas starkt!

Sinnesjukt trevlig kamera också.
 
Avbeställde min beställning från Fyndbörsen. Dom ljög till det rejält med leveransen. DE skickade kolliid och sa att allt va skickat och frid och fröjd.. Några dagar senare när inte paketet kommit ringde jag och hörde så fick jag reda på det inte alls var skickat! Helt otroligt..

Fyndbörsen rekommenderas EJ mao! :)

Blev Scandianvianphoto i mölndal som var mycket tillmötesgånde och snabba på att fixa fram en kamera. Några lappar dyrare men hyfsat mkt snabbare istället. Rekommenderas!
 
Jag beställde på zebramedia.com som var billigast jag kunde hitta och som jag har goda erfarenhet av denna julklappssäck:
Canon EOS 350D hus i helsvart_7255:- inkl moms
Sigmas fisheye 8mm
Remote RC-1
Batteri BP-511H 1500mAh
Sandisk Ultra II 2GB

Sigmas 18-200mm som jag vill ha får jag vänta på eftersom Sigma inte har börjat leverera den ännu, så den ingår inte i detta paketpris.

Säckpris för detta blir 14500:- inkl moms, jag fick en tusing i rabatt på ett redan bra pris! Vet inte om det beror på en kommande sänkning el för att jag köpte så (relativt) mycket eller för jag nästan är stammis. Fisheyen kostar 5.100 exl moms tror jag. Just idag ser jag att 350D:an är slutsåld där så man får nog vänta lite om man beställer just nu.
 
Senast ändrad:
yoan skrev:
Avbeställde min beställning från Fyndbörsen. Dom ljög till det rejält med leveransen. DE skickade kolliid och sa att allt va skickat och frid och fröjd.. Några dagar senare när inte paketet kommit ringde jag och hörde så fick jag reda på det inte alls var skickat! Helt otroligt..

Fyndbörsen rekommenderas EJ mao! :)


Låter ju helt otroligt tycker jag. Jag beställde mina grejer därifrån och så fort kameran var släppt tog det en enda dag så kunde jag hämta ut grejerna på posten. Servicen där är utmärkt, och jag fortsätter att rekommendera dem varmt!!

Med det säger jag förstås inte att det du säger är påhittat, absolut inte. Jag ville bara visa på att de kan ha bra service också ;)
 
ulricahdesign skrev:
Låter ju helt otroligt tycker jag. Jag beställde mina grejer därifrån och så fort kameran var släppt tog det en enda dag så kunde jag hämta ut grejerna på posten. Servicen där är utmärkt, och jag fortsätter att rekommendera dem varmt!!

Jo det va nån miss i deras system tydligen, tror inte att det är så i vanliga fall.. men skummt att dom ens KAN ge ut kolliid utan att det faktiskt finns ett paket, även om det sker automagiskt
 
Var: CyberPhoto AB
Pris: 8795 kr inklusive moms
Leveranstid: Jag beställde den direkt när den lades ut på CyberPhoto och jag hamnade som nr 4 i beställningskön. Kameran kom minst 1 1/2 månad för tidigt. En mycket glad överraskning!
Rekommenderas: Japp! Mycket trevlig personal som orkade med min velighet och hur många frågor som helst! :eek:)

Compact Flash-minne på 1G köpte jag hos Datorbutiken för dåvarande priset 749 kr inklusive moms. Datorbutiken skickade ut alldeles för många onödiga mail, men jag antar att det är bättre med för många än för få.

Har också beställt grejer från Scandinavian Photo och de var mycket snabba i sina leveranser.

:: Susanne ::
 
Från cyberphoto: 8795kr (kamera och kitzoom)
leveranstid: tisdag kl 2100 - torsdag 0830.

Beställde också en hel drös med andra grejer:
2gigs cf (12X)
trådutlösare
50mm/f1.8
70-300 sigma macro super II < duger för tillfället
stepringar
filter

Cyberphoto.se rekommenderas väldigt varmt. MYCKET BRA!
 
Jochum Berg skrev:
Lasse Moell tipsade:
"Här hämtar du engelsk manual RebelXT/350D

http://consumer.usa.canon.com/ir/co...1154#prguideman

– Jaha, då fick jag kameran (eft 2 veckor väntan på fisheyet), det roliga var att trots att jag höll i en Canon för första gången så behövde jag inte manualen för att lära mig hantera den, det var ganska intuitivt, att skruva ihop den följde jag bara bilderna i den tyska manualen för att göra det i rätt ordning - om det nu har nån betydelse. Det var endast ett par tre saker sen i menyerna som jag inte fattade och kollade i den nedladdade engelska manualen men jag kunde lätt använda den på direkten.
 
Köpte min på El-Giganten i Karlstad.
8990:- med kitobj.

En aningens dyrare än på www men det är skönare att handla i affärer tycker jag. Ingen väntetid =)
 
350D huset för 735 euro (inkl. frakt) = ca 6740 kr på ixxpixx.de

Betalade i förrgår, så jag har inte fått den ännu, men ixxpixx verkar seriösa och har fått mkt bra kritik! Man kan logga in och följa ordern etc.

Får se om jag ska rekommendera dem... det beror på hur fort jag får kameran!

/David
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.