Jag har en fundering över detta med kommenterandet.
- Skulle man kunna knyta en persons kommenterande till antalet bilder som den personen själv får lägga upp?
Dvs, ger jag 10 kommentarer på andra bilder så får jag själv skicka upp en bild.
För att detta inte ska missbrukas så får man väl använda ett system där den som tar emot kommentaren måste "godkänna" den som en konstruktiv kommentar.
En risk med det är att om jag får svidande kritik på en bild så kan jag välja att inte godkänna den, MEN, jag hoppas och tror att alla här är vuxna nog att kunna hantera det.
Sen tror jag, om jag ska vara ärlig och utgå från mig själv, så är det inte kritik 85% vill ha på sina bilder, utan en bekräftelse på att den är bra, visa hur duktig man är helt enkelt.
Jag kan ha fel, men det är min känsla.
Men jag tror nog att kritiken fastnar någonstans där i bakhuvudet eftersom många fotografer blir bättre av att hänga på FS.
För att underlätta för de personerna, bland annat mig själv, så skulle kanske en enklare typ av kommentarer, typ det sifferbetyg som finns idag, kunna användas. Helt enkelt en tumme upp eller en tumme ner. För vissa blir det helt intetsägande, för andra tror jag det räcker bra.