ANNONS
Annons

Vad ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hallgren55

Avslutat medlemskap
Hej, jag är en amatör fotograf som tänkte uppgradera sig kamera. Har tidigare haft en Hybridkamera Fujifilm Finepix Hs20 men tänkte nu ta steget in i systemkamerna.

Jag har kollat runt mycket och läst men nu närmar sig köpet och har fastnat för Canon Pga deras billigare objektiv.

jag fotograferar mest/nästan endast Natur djur och sport. så det är utomhus i ljusa förhållande med ibland snabbt rörande objekt.

Så nu undrar jag vad ni Rekomenderar

En Beganad Canon 7D från 2011 ( undrar också om det är någon skillnad på en Canon 7D gjord 2011 eller en gjord 2014?)

6000:-

En Ny Canon EOS 700D

6479:-

Som jag har förstått så är nästan alla systemkameror väldigt bra i dag, så det är objektiven som spelar mest roll i dag.

Så därför har jag tänkt och köpa objektiven:

Canon EF 70-200MM 4L USM
Canon EF 50MM 1.8
Canon EF-S 18-55 3.5-5.6 IS STM (det man får med i köpet)

Undrar om detta låter bra och vilken kamerahus ni tycker man ska ha? och om det spelar någon roll på beganat kamerahus som har några år på sig?

Tack på förhand och uppskattar alla åsikter då jag inte har många själv :)
Mvh/
Simon

Kika även på Pentax eller Nikon för då finns det en del äldre begagnade objektiv som du kan använda.

Hej.

Kan bara svara på Canon då jag inte har koll på andra märken.

Canon 7D är bygg som en semifpoffs kamera med vädertätat hus, ligger för mig bättre i handen (en personlig men viktig sak för mig ). En absolut bra kamera som förmodligen kommer att falla lite mer i pris då 7D mark II enligt olika nätsidor är på väg. Goggla annars på skillnader eller jämför i nätbutikerna.

Canon EF 70-200 4L har fått väldigt bra kritik sedan det byggdes. Det är ett prishopp tilll modellen med IS men värt mycket om man fotar på fri hand.