Hallgren55
Avslutat medlemskap
Hej, jag är en amatör fotograf som tänkte uppgradera sig kamera. Har tidigare haft en Hybridkamera Fujifilm Finepix Hs20 men tänkte nu ta steget in i systemkamerna.
Jag har kollat runt mycket och läst men nu närmar sig köpet och har fastnat för Canon Pga deras billigare objektiv.
jag fotograferar mest/nästan endast Natur djur och sport. så det är utomhus i ljusa förhållande med ibland snabbt rörande objekt.
Så nu undrar jag vad ni Rekomenderar
En Beganad Canon 7D från 2011 ( undrar också om det är någon skillnad på en Canon 7D gjord 2011 eller en gjord 2014?)
6000:-
En Ny Canon EOS 700D
6479:-
Som jag har förstått så är nästan alla systemkameror väldigt bra i dag, så det är objektiven som spelar mest roll i dag.
Så därför har jag tänkt och köpa objektiven:
Canon EF 70-200MM 4L USM
Canon EF 50MM 1.8
Canon EF-S 18-55 3.5-5.6 IS STM (det man får med i köpet)
Undrar om detta låter bra och vilken kamerahus ni tycker man ska ha? och om det spelar någon roll på beganat kamerahus som har några år på sig?
Tack på förhand och uppskattar alla åsikter då jag inte har många själv
Mvh/
Simon
Jag har kollat runt mycket och läst men nu närmar sig köpet och har fastnat för Canon Pga deras billigare objektiv.
jag fotograferar mest/nästan endast Natur djur och sport. så det är utomhus i ljusa förhållande med ibland snabbt rörande objekt.
Så nu undrar jag vad ni Rekomenderar
En Beganad Canon 7D från 2011 ( undrar också om det är någon skillnad på en Canon 7D gjord 2011 eller en gjord 2014?)
6000:-
En Ny Canon EOS 700D
6479:-
Som jag har förstått så är nästan alla systemkameror väldigt bra i dag, så det är objektiven som spelar mest roll i dag.
Så därför har jag tänkt och köpa objektiven:
Canon EF 70-200MM 4L USM
Canon EF 50MM 1.8
Canon EF-S 18-55 3.5-5.6 IS STM (det man får med i köpet)
Undrar om detta låter bra och vilken kamerahus ni tycker man ska ha? och om det spelar någon roll på beganat kamerahus som har några år på sig?
Tack på förhand och uppskattar alla åsikter då jag inte har många själv
Mvh/
Simon