Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad sägs om att ta en runda i Göteborg i helgen 6-7/1
- Trådstartare Janne.B
- Start datum
Sarasara90
Medlem
Hej,
Är relativt ny inom fotografering och skulle gärna hänga på en grupp för att få lite tips mm.
Men det verkar inte som att så många har nappat på den här helgen? Kanske något annat datum?
/Sara, Göteborg
Är relativt ny inom fotografering och skulle gärna hänga på en grupp för att få lite tips mm.
Men det verkar inte som att så många har nappat på den här helgen? Kanske något annat datum?
/Sara, Göteborg
andreasc89
Avslutat medlemskap
Jag hänger gärna på. Borde inte vara så svårt att få ihop lite fler pers.
Sarasara90
Medlem
Trevligt, det ser ut som om det kanske blir en liten grupp
Jag kan nog hänga med (mest troligt på lördag), om inget plötsligt förhinder dyker upp
Agnetha: Enligt SMHI skall det inte regna på lördag och troligtvis inte söndag heller, men man kan ju aldrig lita på meteorologer...
Jag kan nog hänga med (mest troligt på lördag), om inget plötsligt förhinder dyker upp
Agnetha: Enligt SMHI skall det inte regna på lördag och troligtvis inte söndag heller, men man kan ju aldrig lita på meteorologer...
Nikonetha
Aktiv medlem
Sarasara90 skrev:
Trevligt, det ser ut som om det kanske blir en liten grupp
Det låter ju toppen.. så då skall man bara bestämma var
Sarasara90
Medlem
Sorry, kom precis på att jag inte alls kan i helgen, sorry får bli någon annan gång .
Men hoppas det blir en grupp i helgen som bestämmer sig för att träffas snart igen.
Men hoppas det blir en grupp i helgen som bestämmer sig för att träffas snart igen.
HenrikMorck
Aktiv medlem
hänger gärna på i några timmar på lördag. behöver komma bort från allt plugg en stund.
/henrik
/henrik
Janne.B
Aktiv medlem
Trevligt med lite nytt folk som är intreserade.
Det ser ju ut att bli några stycken som kommer med. Så då är bara frågan när,var,hur och varför.
Lördag var det några som föreslog så om det funkar för alla så tar vi det.
Tid. ca 11.00 kanske blir bra.
Finns det några önskemål om var vi ska hålla till??
Det ser ju ut att bli några stycken som kommer med. Så då är bara frågan när,var,hur och varför.
Lördag var det några som föreslog så om det funkar för alla så tar vi det.
Tid. ca 11.00 kanske blir bra.
Per Persson
Aktiv medlem
Hagaparken eller vattenfall
Hagaparken
Det fanns en tråd i höstas om att "Fota soluppgång i Hagaparken". Deltagandet från Götet var inte översvallande. Själv tyckte jag det var alldeles för tidigt på morgonen.
Om man nånsin skall fotografera en soluppgång har ju den här årstiden den fördelen att man hinner sova någorlunda länge innan solen går upp. Nackdelen är väl att "soluppgången" mest är en grå dimma.
Soluppgången är 8.51 på lördag. Är det nån som orkar upp till halv nio?
Om man är inne på parkspåret så kan man ju fortsätta förbi Skansberget och upp mot Slottsskogen. Eller också gå ner mot stan som vi brukar.
Vattenfall
En annan tanke är att hitta ett vattenfall nånstans. Det är mycket vatten nu, så det borde finnas pampiga vattenfall lite varstans.
Kvarnbyn i Mölndal är en ide, det finns säkert flera.
Janne.B skrev:
Hagaparken
Det fanns en tråd i höstas om att "Fota soluppgång i Hagaparken". Deltagandet från Götet var inte översvallande. Själv tyckte jag det var alldeles för tidigt på morgonen.
Om man nånsin skall fotografera en soluppgång har ju den här årstiden den fördelen att man hinner sova någorlunda länge innan solen går upp. Nackdelen är väl att "soluppgången" mest är en grå dimma.
Om man är inne på parkspåret så kan man ju fortsätta förbi Skansberget och upp mot Slottsskogen. Eller också gå ner mot stan som vi brukar.
Vattenfall
En annan tanke är att hitta ett vattenfall nånstans. Det är mycket vatten nu, så det borde finnas pampiga vattenfall lite varstans.
Janne.B
Aktiv medlem
Re: Hagaparken eller vattenfall
Ja Haga, Järntorget o långgatorna har jag funderat på , så det skulle funka men alla kanske inte orkar vara där vid 8-9 tiden men dom kan ju alltid ansluta lite senare i så fal.
Funkar detta för alla eller ska vi hitta någon annan lösning eler platts...
Per Persson skrev:
Hagaparken
Vattenfall
Ja Haga, Järntorget o långgatorna har jag funderat på , så det skulle funka men alla kanske inte orkar vara där vid 8-9 tiden men dom kan ju alltid ansluta lite senare i så fal.
Funkar detta för alla eller ska vi hitta någon annan lösning eler platts...
Nikonetha
Aktiv medlem
Det låter intressant, men tidigt,, eftersom det är lördag.. Vad tror du om att ha två mötesplatser.. En på morgonen och så en lite senare.. ifall man råkar vara sjusovare imorgon bitti..
Det finns ju flera trevliga fik i området där man skulle kunna ses som mötesplats nr 2
Det finns ju flera trevliga fik i området där man skulle kunna ses som mötesplats nr 2
Janne.B
Aktiv medlem
Gersemi skrev:
Det låter intressant, men tidigt,, eftersom det är lördag.. Vad tror du om att ha två mötesplatser.. En på morgonen och så en lite senare.. ifall man råkar vara sjusovare imorgon bitti..
Bra ide. eftersom jag inte är så ofta i området så har jag ingen koll på lämpliga fik eller plattser att mötas på, så säg en platts och tid så löser vi det
Nikonetha
Aktiv medlem
Janne.B skrev:
Bra ide. eftersom jag inte är så ofta i området så har jag ingen koll på lämpliga fik eller plattser att mötas på, så säg en platts och tid så löser vi det
Jag har tyvärr inte heller så bra koll på fiken runt Haga o Järntorget.. Men första mötesplatsen kan kanske vara vid fontänen mitt på Järntorget, enkelt för alla som kommer med spårvagn.. och förhoppningsvis även för bilburna
Fontän förresten..hmm.. kanske är en staty
Per Persson
Aktiv medlem
Oooooooooh, vad har jag gjort? Betyder detta att jag lovat vara uppe före gryningen i morgon?
Men OK, enligt danskarna (dmi.dk) så skall det i alla fall inte regna i morgon bitti. Hoppas det kommer nån liten solstrimma också.
8.30 på Järntorget då.
Men OK, enligt danskarna (dmi.dk) så skall det i alla fall inte regna i morgon bitti. Hoppas det kommer nån liten solstrimma också.
8.30 på Järntorget då.