ANNONS
Annons

Vad sägs om att ta en runda i Göteborg i helgen 6-7/1

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne.B

Aktiv medlem
Känner nu att det var ett tag sedan man vädrade kamran, så jag funderar på att hitta på något i helgen som kommer. Så vi kanske skulle samlas några stycken och hitta på något i eller kring Göteborg. Jag är öppen för förslag.....

Egentligen är det väl fel att bara komma med en motfråga på detta trevliga inlägg. Men eftersom jag inte har några direkta förslag att komma med så undrar jag om du har några idéer till fotomotiv som jag skulle kunna ta som ursäkt för att ta mig till Götet denna helg.

Hej,
Är relativt ny inom fotografering och skulle gärna hänga på en grupp för att få lite tips mm.
Men det verkar inte som att så många har nappat på den här helgen? Kanske något annat datum?
/Sara, Göteborg

Ehh.. f'låt, men jag har under dagen bittert konstaterat att jag har betydligt mer litteratur att ta mig igenom tills måndag än vad jag trodde i går när jag svarade på detta initiativ. Så jag får nog hålla mig en sådär 14 da'r tills jag kan göra fotosällskap i Göteborg.

Trevligt, det ser ut som om det kanske blir en liten grupp :)
Jag kan nog hänga med (mest troligt på lördag), om inget plötsligt förhinder dyker upp

Agnetha: Enligt SMHI skall det inte regna på lördag och troligtvis inte söndag heller, men man kan ju aldrig lita på meteorologer...

Sarasara90 skrev:
Trevligt, det ser ut som om det kanske blir en liten grupp :)
Jag kan nog hänga med (mest troligt på lördag), om inget plötsligt förhinder dyker upp

Agnetha: Enligt SMHI skall det inte regna på lördag och troligtvis inte söndag heller, men man kan ju aldrig lita på meteorologer...

Det låter ju toppen.. så då skall man bara bestämma var

Det var ju ett tag sen så det vore roligt att följa med en sväng. Jag har tyvärr en del att göra så jag kan inte säga till 100%. Får återkomma senare.

Sorry, kom precis på att jag inte alls kan i helgen, sorry :( får bli någon annan gång .
Men hoppas det blir en grupp i helgen som bestämmer sig för att träffas snart igen.

Trevligt med lite nytt folk som är intreserade.
Det ser ju ut att bli några stycken som kommer med. Så då är bara frågan när,var,hur och varför.

Lördag var det några som föreslog så om det funkar för alla så tar vi det.
Tid. ca 11.00 kanske blir bra.

Finns det några önskemål om var vi ska hålla till??

Hagaparken eller vattenfall

Janne.B skrev:

Finns det några önskemål om var vi ska hålla till??

Hagaparken
Det fanns en tråd i höstas om att "Fota soluppgång i Hagaparken". Deltagandet från Götet var inte översvallande. Själv tyckte jag det var alldeles för tidigt på morgonen.
Om man nånsin skall fotografera en soluppgång har ju den här årstiden den fördelen att man hinner sova någorlunda länge innan solen går upp. Nackdelen är väl att "soluppgången" mest är en grå dimma.
Soluppgången är 8.51 på lördag. Är det nån som orkar upp till halv nio?
Om man är inne på parkspåret så kan man ju fortsätta förbi Skansberget och upp mot Slottsskogen. Eller också gå ner mot stan som vi brukar.

Vattenfall
En annan tanke är att hitta ett vattenfall nånstans. Det är mycket vatten nu, så det borde finnas pampiga vattenfall lite varstans.
Kvarnbyn i Mölndal är en ide, det finns säkert flera.

Re: Hagaparken eller vattenfall

Per Persson skrev:
Hagaparken
Det fanns en tråd i höstas om att "Fota soluppgång i Hagaparken". Deltagandet från Götet var inte översvallande. Själv tyckte jag det var alldeles för tidigt på morgonen.
Om man nånsin skall fotografera en soluppgång har ju den här årstiden den fördelen att man hinner sova någorlunda länge innan solen går upp. Nackdelen är väl att "soluppgången" mest är en grå dimma.
Soluppgången är 8.51 på lördag. Är det nån som orkar upp till halv nio?
Om man är inne på parkspåret så kan man ju fortsätta förbi Skansberget och upp mot Slottsskogen. Eller också gå ner mot stan som vi brukar.

Vattenfall
En annan tanke är att hitta ett vattenfall nånstans. Det är mycket vatten nu, så det borde finnas pampiga vattenfall lite varstans.
Kvarnbyn i Mölndal är en ide, det finns säkert flera.

Ja Haga, Järntorget o långgatorna har jag funderat på , så det skulle funka men alla kanske inte orkar vara där vid 8-9 tiden men dom kan ju alltid ansluta lite senare i så fal.
Funkar detta för alla eller ska vi hitta någon annan lösning eler platts...

Det låter intressant, men tidigt,, eftersom det är lördag.. Vad tror du om att ha två mötesplatser.. En på morgonen och så en lite senare.. ifall man råkar vara sjusovare imorgon bitti..

Det finns ju flera trevliga fik i området där man skulle kunna ses som mötesplats nr 2

Gersemi skrev:
Det låter intressant, men tidigt,, eftersom det är lördag.. Vad tror du om att ha två mötesplatser.. En på morgonen och så en lite senare.. ifall man råkar vara sjusovare imorgon bitti..

Det finns ju flera trevliga fik i området där man skulle kunna ses som mötesplats nr 2

Bra ide. eftersom jag inte är så ofta i området så har jag ingen koll på lämpliga fik eller plattser att mötas på, så säg en platts och tid så löser vi det

Janne.B skrev:
Bra ide. eftersom jag inte är så ofta i området så har jag ingen koll på lämpliga fik eller plattser att mötas på, så säg en platts och tid så löser vi det

Jag har tyvärr inte heller så bra koll på fiken runt Haga o Järntorget.. Men första mötesplatsen kan kanske vara vid fontänen mitt på Järntorget, enkelt för alla som kommer med spårvagn.. och förhoppningsvis även för bilburna

Fontän förresten..hmm.. kanske är en staty :)

Ok då gör vi så här dom som är morgon pigga kommer till fontänen (statyn) på järntorget kl 8,30 och dom trötta kommer till samma platts kl 10.00

Blir detta bra för alla, eller ska vi ändra den senare tiden??

Vilka är det nu som har bestämt sig för att dyka upp

Oooooooooh, vad har jag gjort? Betyder detta att jag lovat vara uppe före gryningen i morgon?
Men OK, enligt danskarna (dmi.dk) så skall det i alla fall inte regna i morgon bitti. Hoppas det kommer nån liten solstrimma också.
8.30 på Järntorget då.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar