Kalle_B
Aktiv medlem
eLik skrev:
Jag kanske skulle kunna ge er lite hjälp i planerandet, då jag praktiskt tagen är uppvuxen i Delsjö/Skatåsområdena och jag är där nere och springer 3-4 dar i veckan samt även jobbat med skötseln av alltihop.
Som "bas"-station har jag två förslag. 1 - Bertilssons stuga. Den ligger förvisso vid lilla delsjön, men är en bra utgångspunkt. Runt lilla delsjön finns även små grillstugor där man kan sitta. Iaf, Bertilssons stuga är rätt så stor, har väl sittplats för uppåt en 30-40 pers iaf och en stor grill. Den ligger inte alltför långt ifrån en parkeringsplats heller, tar väl 5-10 min att traska ner dit.
Förslag nummer 2 är ifall jag skulle kunna ordna min klubbs (Redbergslid) stuga som vi har uppe vid skatås motionscentral. Den ligger 15m från en jätteparkering och du har hela skatåsområdet framför dig. Där inne finns de
väl sittplats för en 30 pers, kök, toa, dusch, omklädningsrum med mera. Men det är inte helt säkert! Först måste jag själv vara hemma den helgen, sen har jag träning 12.00 på lördagen vilket förvisso inte hindrar mig då vi har samling vid just klubbstugan! Men skulle den vara bokad för nån större aktivitet går det tyvärr inte. Dock brukar den stå tom 70% av året ungefär.
Men jag kan ju höra mig för lite grann, det är ju nästan en månad kvar trots allt!
// Björn
Tackar för synpunkterna, men stora delsjön, är det när man svänger upp vid en minigolfbana och en camping? Finns väl grillplatser även där? lägerplats hittar man nog överallt...
Vistas i klubbstugan låter som fusk... vi ska ha det jävligt i tälten/Vidskydden Sitta ute o grilla, ta en pilsner, berätta skräckisar o spela gitarr... haha