Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad heter er ögonsten?

Produkter
(logga in för att koppla)
Graal skrev:
[...Nyligen har Zeiss komit ut med ett ZM-Sonnar 1,5/50mm vars grunder sägs ha räknats ut redan 1939......

Men även förkrigsmodellen av Sonnar 1,5/50mm är fantastisk med denna förkrigs-Sonnar, tillverkad av Zeiss för Leica 39mm gänga......

Usch ja! ;)

Mina läppar äro förseglade om vad min kompis Peter Hennig skriver om "nya" ZM-sonnaren i Zeiss Historica Society.
Förrän numret är ute!

Men gluggen är en godbit!!!! :)

Jorå,
förkrigs-Sonnaren i M39 funkar helt Ok på en M6:a!
Den har väl några små linsfel,
så undvik tex. arkitektur,
men skärpan,
den är det absolut inget fel på!!! :)

JohanSandin skrev:
Vafan! :O jag har en gammal bettan! du får inte ta hennes namn! ;D det är en minolta XG1n ;);) är min äldre så måste du döpa om din ;) :D vilket forum :)

Passa dig!
Hänger jag på mb23:an så ska du få se vem som överlever den tvekampen.
Länge leve MIN "gamla bettan! :))

Mina kameror har jag inte gett ngt annat namn än de namn de redan hade...mina bilar däremot...*ler generat*...

Traktorn, den heter bara "traktorn" :)

Aette såklart, som ersattes av Ani o har en syrra som heter Elim. Ani lever just nu farligt o kan komma att brädas av Nana... o så har jag förstås lilla Noi. Lustigt att de alla fått tjejnamn *s*

Bara min Ricoh GR1s. Den heter Grisen.
Annars heter de mest Ex-An, Eff-An, Åttanollettan, Digitalhuset. Föga poetiska namn.

Det enda fina namnet är Werlisa.

ANNONS